صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   ریاضیات

ریاضیات

اهمیت درس ریاضیات در رشته مهندسی نفت مانند سایر رشته مهندسی است و بی شک بدون داشتن علم ریاضیات مطالعه سایر دروس مهندسی ممکن نخواهد بود. در چارت تحصیلی دانشجویان این رشته دروس ریاضی عمومی 1 و 2 ، معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی و کاربرد ریاضیات گنجانده شده که این دو مورد آخر حتی تو دوره ارشد مهندسی نفت هم به کار نمی آیند و دانشجویان نیز معمولاً برای آنها تنها برای گرفتن نمره قبولی تلاش می کنند.

در سالهای پیش تراز درس ریاضی برای مهندسی نفت بسیار بالا بود ولی هم اکنون دروس عمومی دیگر مانند زبان و زمین شناسی مانند ریاضی همگی دارای یک تراز هستند یعنی در واقع یک ارزش سوال ریاضی برابر یک سوال زمین است.

از طرفی یکی از رشته هایی که از تمامی دروس ریاضی در آزمون ارشد آن مطرح می شوند همین مهندسی نفت است که به نظر فقط برای پر کردن (!) صفحات دفترچه است چرا که تقریباً اکثر داوطلبان نه توانایی و نه وقت آنرا دارد که چهار کتاب سنگین ریاضی را  در کنار حجم زیاد دروس مهندسی نفت همزمان مطالعه کنند. لذا داوطلبان فقط برای یک درس و آن هم معمولاً معادلات دیفرانسیل سرمایه گذاری می کنند و در آزمون اصلی نیز تنها به پاسخ 3 یا 4 سوال خواهند پرداخت.

بنابراین تمرکز اصلی دانشجویان باید بر روی سایر دروس تخصصی باشد البته از این نکته نیز نباید غافل شد که برای کسب رتبه های برتر و تک رقمی نباید هیچ درسی را از جمله ریاضی را سفید تحویل داد.

بنابراین مجموعه دپارتمان راهیان نفت با تجریه چندساله و بررسی فراوان سوالات تصمیم به تالیف کتاب ریاضیات ویژه کنکور نفت گرفت تا داوطلبان با مطالعه این کتاب با صرف کمترین انرژی قادر به پاسخ گویی همان 3 یا 4 سوال که واقعا بیشتر از آن هم نیاز نیست باشند . ضمناً این مجموعه با تغییراتی در نحوه برگزاری کلاس تکمیل کننده این درس و کاهش تعداد کلاس های جداگانه ریاضی 1 و ریاضی 2 و معادلات و مهندسی به یک کلاس مجموعه ریاضیات گام نوینی در نحوه تدریس این درس برداشته است. امید است که توانسته باشیم در راه برطرف کردن نیاز شما عزیزان قدم برداریم.

 


 ریاضیات ویژه نفت

 

 

 

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره