صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بنیامین خادم العموم (رتبه 2 گرایش مهندسی اکتشاف سال1395)

 

مصاحبه رتبه برتر مهندسی نفت

1- با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با سلام خدمت داوطلبان کنکور . بنیامین خادم العموم هستم متولد شهر تهران و مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران گرایش مهندسی اکتشاف نفت گذراندم . به امید خدا دانشگاه امیر کبیر را برای مقطع ارشد و گرایش اکتشاف نفت را انتخاب کردم.

2- هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

هدف من برای شرکت در کارشناسی ارشد بیشتر برای داشتن موقعیت و سطح علمی بالاتر و کار در زمینه های نفتی بود و برای قبولی در کارشناسی ارشد انگیزه بالایی داشتم .

3- چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

تقریبا مطالعاتم برای کنکور ارشد از اواسط تیر ماه شروع کردم . سطح علمی متوسطی داشتم با توجه به این که در دوران تحصیل مطالعات پراکنده ای در رابطه با کنکور داشتم.

4- از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

از تیر ماه که شروع به درس خواندن کنکوری کردم با روزی 4 ساعت استارت زدم . در اوخر مهر به 7 ساعت رسید و در دی به روزی 9 ساعت رسید و بعد از عیدم به روزی12 ساعت رسوندم.

5-  نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

بدون شک کلاس های راهیان در موفقیتم در کنکورم نقش داشت . به جرات می تونم بگم که نه تنها در زمینه کنکور بلکه در زمینه علمی هم سطح منو بالا برد. از اساتید محترم آقایان میرجردوی ، حاجی سیدی ، طاهری نژاد و ادب نژاد واقعاً متشکرم که به من در این زمینه خیلی کمک کردند.

مسلما اگر در کلاسها شرکت نمی کردم به این نتیجه نمی رسیدم چون دیدی که کلاسها در زمینه کنکور به من داد واقعا عالی بود.

6-  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

به داوطلبان عزیز توصیه می کنم که اول کتاب های راهیان ارشد را مطالعه کنند چون خیلی از مباحث کنکور را پوشش می دهد . در مرحله بعدی حتما جزواتی که در خود سایت است و اکثرا برای طراحان کنکور است مطالعه کنند و در مرحله آخر کتابهایی که در سایت به عنوان منبع قرار دادند خیلی مفید است .

7-  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

قطعا کنکورهای آزمایشی مفید و دارای اهمیت است چرا که وضیعت شما را با دیگر داوطلبان می سنجنه و موقعیت شما را در بین بقیه نشان می کند و باعث می شود که نقاط قوت وضعف خودتون رو پیدا کنیم .

بله من خودم در آزمونهای راهیان شرکت کردم و رتبه ها 1 یا 2 می گرفتم که همان رتبه کنکورم شد !

به همه داوطلبان توصیه می کنم که حتما در کنکور های آزمایشی شرکت کنند چون قبولی در کنکور چند مرحله دارد که مثلاً یکیش با برنامه درس خوندنه و قطعا یکی دیگر از این مراحل شرکت در این آزمونها است.

8-  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

چون امسال کنکور زمانش عقب افتاد و زمان داشتم برای همین شروع کردم روی همه درسام تسلط پیدا کردم و همه درسا خوب پیشرفت .

تنها درسی که یکم اذیتم کرد حفاری بود که خودم هم زیاد به آن علاقه نداشتم و کلاً درس حفاری خیلی گستردگی داره برای همین خیلی خوب نتونستم جمع بندی کنم . امسالم که درس حفاری ام سخت بود برای همین برای من خیلی فرقی نکرد.!!!

9- مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

خیلی برام این موضوع پیش اومد چراکه زمان کنکورهم که عقب افتاده بود . توصیه می کنم به داوطلبان که حتماً برنامه داشته باشند چون خودم با روزی 12 ساعت درس خوندن به همه تفریحات وسرگرمی هام می رسیدم. من خودم وقتی که در کنکور احساس دلسردی و خستگی می کردم (که البته طبیعی است) بی خیال درسو کتاب می شدم ودنبال تفریحاتم می رفتم و وقتی که دوباره اوکی می شدم می رفتم سر درس البته با برنامه این کارها را می کردم و توصیه می کنم به داوطلبان که به خودشون خیلی فشار نیارن و وقتی احساس خستگی کردن یه تفریح کوچیک می تونه حالشون رو خوب کنه و اصلاً نگران نباشند چون با برنامه ریزی بعدش می شه همه رو جبران کرد.

10-  نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده ام در این راه به من خیلی کمک کردند و همه شرایط عالی را برای من فراهم کردند و این موفقیت را واقعاً مدیون آنها هستم و از آنها تشکر فراوان می کنم . در مورد دانشگاه هم که اسمش کاملا گویا همه چیز هست !!  دوستان زیادی در زمینه کنکور به من کمک کردن ودر موفقیت من خیلی تاثیر داشتند مخصوصاً امین تقوی نژاد که  با هم برای کنکور آماده می شدیم و کسی بود که  منو به سمت کنکور ارشد برد.

11-  برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

اول از همه توکل به خدا که واقعا باعث آرامش نه تنها در سر جلسه کنکور بلکه در هر زمانی این طور است. دوم اعتماد به خودمون و تلاشهایمان .

12- چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

آقایان میرجردوی و حاجی سیدی در مسیر کنکور خیلی به من ایده دادند و همیشه برادرانه و دلسوزانه به من کمک می کردند ، بیشترین تاثیر را داشتند .همین طور یکی از استاد های خوب دانشگاه و واقعاً از ایشان تشکر می کنم . 

13- در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

اول از همه توکل به خدا که قطعاً با خواست خدا به همه چیز می شود رسید . دوم اینکه حتماً با برنامه ریزی درست و با انگیزه شروع کنند به درس خواندن برای کنکور ارشد و وقت خود را به حواشی کنکور که همیشه هست ندهند. حتما روی منابع اصلی متمرکز شوند و باید در کنار درس خواندن خلاصه نویسی هم بکنند که خیلی مهم و ضروری است و این خلاصه کم کم کامل شده و در چند روز قبل از کنکور واقعا به درد می خورد و اعتماد به نفس وحشتناک بالایی به آدم می دهد .

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.