صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سید علی حسینی (رتبه 8 گرایش مهندسی مخزن 1395)

1- با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با سلام سید علی حسینی هستم . متولد شهرستان لردگان و رتبه 8 گرایش مخازن در کنکور سراسری کارشناسی ارشد مهندسی نفت 1395. دوران کارشناسی را در رشته مهندس نفت دانشگاه صنعت نفت گذراندم. با توجه به رتبه ای که کسب کردم دانشگاه صنعتی شریف را در اولویت قرار دادم.

 

2- هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

هدف من در واقع نگاه تخصصی به رشته مورد علاقه ام و مسلما بدست آوردن سطح و موقعیت علمی بالاتر بود.

 

3- چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

مطالعه جدی من برای کنکور ارشد از اواخر شهریور ماه شروع شد، اما از سطح علمی خوبی برخوردار بودم  و در دوران کارشناسی مطالعات کافی در دروس اختصاصی مهندسی نفت داشتم.

 

4- از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

در واقع من بخاطر عمل جراحی که در تابستان داشتم تقریبا دوره 3 ماهه تابستان را از دست دادم به همین خاطر اضطراب و استرس شدیدی در اواخر شهریور ماه داشتم که نتوانم درس ها را به صورت دقیق مطالعه کنم اماتصمیم عاقلانه ای که گرفتم (باتوجه به اینکه ما بچه های دانشکده نفت خودمون رو خیلی بالا بالا میبینیم ) این بود که در کلاس های راهیان نفت شرکت کنم ولی خب اینکارو در ابتدا فقط بخاطر این انجام دادم که تمام گزینه های درسی مفید رو برای تابستان از دست رفته بررسی کرده بودم و به قول معروف نمیخواستم بهانه ای دست خودم برای عدم موفقیت داده باشم،یعنی انتخاب راهیان نفت از سرناچاری و عقب نماندن از کورس رقابت کنکور کارشناسی ارشد بود. من هیچ گونه اطلاعاتی ازسطح علمی کلاس های راهیان نفت و همینطور اساتید راهیان نداشتم اما بعد از اولین کلاس (که فکر کنم کلاس چاه آزمایی بود) و پی بردن به تسلط استادان راهیان به مباحث کنکور نفت و شرکت در تمامی کلاس هایی که توسط آقای میرجردوی و آقای حاجی سیدی در اهواز برگزار میشد. فقط و فقط به رتبه 1 کنکور نفت فکر میکردم.

 دو ماه اول روزانه 8.5 ساعت مطالعه داشتم ولی بخاطر نداشتن برنامه دقیق در مطالعه ام هدفمند نبود. در دو ماه دوم و با شروع آزمونهای راهیان برنامه مطالعاتیم هدفمندتر و منظم تر شد و همون روزی8.5  ساعت مطالعه داشتم، در دو ماه سوم بخاطراین که تقریبا تا اواخر بهمن ماه منابع کنکورم راتمام کرده بودم (من که اوایل مهرماه اضطراب تمام نکردن درسارو داشتم!) ساعت مطالعه ام کم شد و در اواخر اسفند ماه 8 ساعت در روز مطالعه داشتم در دو ماه چهارم هم باتوجه به نزدیک شدن به روز کنکور ساعت مطالعه رو به9 ساعت رساندم و تست های کنکور و یادداشت های که در طول 8 ماه برداشته بودم را دوره میکردم.

 

5-  نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟ به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

علیرغم رتبه 8 که کسب کردم، متاسفانه بنده که بخاطر مسايلی که در جلسه کنکور برام اتفاق افتاد نتوانستم آنطوری که باید و شاید تاثیر این کلاس ها را نشان بدهم. آنقدری که آقای میرجردوی و آقای حاجی سیدی مطالب مهم درسی را در سر کلاسهای راهیان نفت تکرار میکنند که دانشجو بهانه ای برای تک رقمی نشدن ندارد.

 

6-  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

با توجه به خود محور بودن کنکور نفت کسب رتبه 1 تا 3 توسط خود شخص میسر نیست. همچنین بهترین منابعی که برای کنکور نفت وجود دارند کتابهای راهیان نفت هستند و حتی در دو یا سه درس خاص دانشجویان را از خواندن جزوات اساتید بی نیاز میکند. مخصوصا مخزن 1 و 2 چون من در باکس بیست سوالی مخزن کنکور، غیر از 2 سوال محاسباتی مخزن 2 بقیه سوالات را در کتابهای راهیان نفت و همینطور آزمون ها یا خود سوال و یا سوالات مشابه آنهارا دیده بودم و توانستم 83.3% درصد بزنم .

 

7-  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

اجازه بدید از واژه برنامه ای که در آزمون های راهیان نفت هست استفاده کنیم، یعنی آزمونها برنامه ای هستند. چون آزمون آزمایشی آزمونیست که یک آزمون به عنوان ورودی و یک کارنامه به عنوان خروجی دارد و آزمونها با هم پیوستگی دارند و به مطالعه شخص کنکوردهنده جهت خاصی میدهد. 

آزمونهای برنامه ای راهیان نفت مطالعه من رو جهت دهی میکردند و مسیر رو مشخص میکردند به طوری که من میدونستم برای هردرسی چه مطالبی را باید بیشتر بخوانم و روی چه جزواتی تمرکز کنم و کدام یک از نکات از دید من پنهان مانده است و ...

به همین دلیل آزمونهای آزمایشی مکمل خوبی هستند تا مطالعه هدفمندتر ، مفیدتر و با کیفیت تر باشد.

 

8-  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

خواندن درس زمین شناسی برام عذاب آور بود.

 

9- مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

زمانهایی که احساس دلسردی میکردم هدفهایم را در ذهنم مرور میکردم و بهشون فکر میکردم  و بهمین خاطر تا روز آخر واسه رسیدن به هدفم تلاش میکردم، صحبت کردن با خانواده ام هم از استرس و فشار کنکور کم میکرد و هم آروم تر میشدم .

 

10-  نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

مسلما عامل اصلی موفقیت من خانوادم بودن که همیشه و در همه حال حامی من بودند و این هشت ماهی که برای کنکور درس خواندم، صحبت ها و محبت های آنها به من انگیزه میداد.

لازم به ذکرمیدانم که از "استاد میرجردوی" هم تشکر ویژه کنم که در زمان کنکور با صبر و حوصله در تمام طول سال به من مشاوره میدادن و هر زمان سوالی داشتم پاسخگو  بودن و راهنمایی میکردن.

 

11-  برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

با توجه به تجربه ای که من بدست آوردم خواهشم از دوستان این هست که روز قبل از کنکور به تمام اتفاقاتی که ممکن است در سر جلسه رخ بدهد خوب فکر کنند و تواناییی کنترل خودشون را داشته باشند تا سر جلسه تمرکزشان را از دست ندهند.

 

12- چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

خانواده و هم چنین دوست خوبم استاد میرجردوی.

 

 13- در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

 برای رسیدن به اهدافتان همه تلاشتان را انجام دهید و به خدا توکل کنید.

مهم این است که از خودتان راضی باشید و نتیجه هم انشالله خوب میشود.

 

  با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.