صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای علی اکبر جعفرپور (رتبه 12 گرایش مهندسی اکتشاف سال 1395)

مصاحیه با رتبه های برتر

 با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با نام و یاد خداوند مهربان. اکبر جعفرپورچهارراهی هستم. متولد منطقه سرچهان از توابع استان فارس هستم مقطع کارشناسی را در دانشگاه آزاد مرودشت در رشته مهندسی نفت بهره برداری از منابع نفت گذرانده‌ام و در مقطع ارشد گرایش اکتشاف نفت دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کرده‌ام.

   هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

با توجه به این که با مدرک کارشناسی  دانشگاه آزاد الاخصوص در رشته نفت آینده روشنی را برای خود متصور نبودم تصمیم گرفتم تا در یک دانشگاه برتر نفتی ادامه تحصیل دهم.

چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

از سال‌های گذشته جست و گریخته مطالعاتی برای کنکور داشتم ولی توفیق حاصل نکردم اما امسال با سطح علمی متوسطی از اواسط تابستان شروع به مطالعه کردم ولی بعد از تغییر زمان کنکور مطالعه را متوقف کردم و از مهر ماه شروع به مطالعه کردم.

  از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

چون در این مدت سر کار هم می‌رفتم، روزهایی که تعطیل بودم از روزی 6 ساعت شروع شد و به روزی 10 12 ساعت ختم شد ولی روزهایی که سر کار بودم در حد 4 ساعت در روز مطالعه داشتم.

   نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

قبل از آشنایی با مهندس میرجردوی حقیقتا دارای پایه علمی ضعیفی بودم و حتی با خیلی از مباحث بنیادی مهندسی نفت نا آشنا بودم ولی بعد از آشنایی با مهندس میرجردوی دنیای جدیدی به رویم باز شد و این داستان تا بجایی ادامه داشت که الان خود را در آستانه ورود به یکی از بهترین دانشگاه نفتی ایران می‌بینم.

  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم من با توجه به کمبود وقتی که داشتم تنها کتاب‌های راهیان را مطالعه کردم.

  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟
با توجه به جامعه آماری این سال‌های آزمون‌های راهیان تقریبا تمام داوطلبان را شامل می‌شود. بهترین چیز برای رسیدن به درک واقعی از خود و فهمیدن جایگاه خود نسبت به دیگران بهترین وسیله آزمون‌ها است من هم مثل دیگر دوستانم در آزمون ها شرکت کردم و رتبه های خوبی آوردم ولی به دلیل مشکلات کاری نتوانستم در آزمون‌های جامع شرکت کنم که همین باعث شد ضرر کنم و رتبه‌ام بیشتر شود. زآمئیرمنئیرکمیئرئ آ

  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟
بله، ژئوفیزیک بود تا روز آخر این درس را می‌خواندم حتی بیشتر از سایر دروس.

 مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

درس خواندن را متوقف می‌کردم  و گاهی اوقات به آینده کاری که می‌خواهم انجام بدهم فکر می‌کردم و برای روزهای بعد انگیزه می‌گرفتم.

نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده نقش کلیدی داشتند. در روزهایی که من خانه بودم محیط آرام و همراه با صمیمت برایم فراهم کرده بودند و جا دارد همین جا از زحمات بی دریغ آنها تشکر کنم. به جرأت می‌توانم بگویم که دانشگاه محل تحصیلم هیچ نقشی نداشت.

برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

خارج از مسائل اقتصادی، بهترین چیز برای آرامش و تمرکز توکل به پروردگار و سپردن همه چیز در آزمون و بعد از آن خداوند مهربان است.

چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

بی شک خانواده و مهندس میرجردوی و مهندس حاجی سیدی که من را در مسیر علم قرار دادند، نقش بسیار مؤثر و به سزایی داشته‌اند.

در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

در زندگی و به خصوص کنکور نا امید نشوید و هیچ گاه دست از تلاش برندارید. عاقبت خداوند مزد زحمات شما را خواهد داد.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.