صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با سرکار خانم محول (رتبه 9 گرایش مهندسی اکتشاف سال1395)

 مصاحیه با رتبه های برتر

1-با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

باسلام خدمت شما،شادی محول هستم متولد دزفول،مقطع کارشناسی رو در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس(مجتمع امام رضا کنونی) رشته مهندسی مخازن گذروندم و برای مقطع ارشد مهندسی اکتشاف دانشگاه تهران رو انتخاب کردم.

2-هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

خب اول از هر چیز یک اینده ی روشن هدف هر کسی هست و من این هدف رو صرفا موفقیت در ازمون کارشناسی ارشد میدیدم

3-چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید

همونطوری که خدمتتون عرض کردم من دانشگاه علوم و تحقیقات درس خوندم که بعدها منحل شد،دانشگاهی با این وصعیت مسلما دانشجوهایی با سطح علمی بالا نخواهد داشت.من هم از اون دسته مستثنی نبودم.استارت مطالعه ی جدی برای کنکور از اواخر تیر ماه شروع شد،با شروع کلاسهای راهیان نفت.

4-از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

به طور کلی تر بگم من تابستون روزانه 3 الی 4 ساعت درس میخوندم،مهر ماه به بعد 5 الی 6 ساعت و حتی به 8 ساعت هم بعضی روزها میکشید تا 3 هفته ی اخر کنکور  12 ساعت مطالعه داشتم

5-نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

اگر موفقیت در کنکور رو از 100 در نظر بگیریم کلاسهای راهیان نمره ی 50رو خواهد گرفت :) یعنی شما نصف راه رو با شرکت در این کلاسها خواهید رفت و 50 درصد بقیه به تلاش شما بستگی داره چون موفقیت هر فرد ارتباط مستقیم با تلاشش داره.شما اگر در این کلاسها شرکت کنید اما دل و جون رو به درس ندید وقت خودتون رو اتلاف کردید.شخص خود من بدون شرکت در این کلاسها 100 هم نمیشدم چه برسه به 9!!!!!مگر اینکه از دانشجوهای قوی امیر کبیر،صنعت نفت و دانشگاه تهران و شریف باشید

6-داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

مرجع مطالعاتی من برای کنکور کتابهای راهیان (که تمام مطالب و نکات رو طبقه بندی شده هستند)و جزواتی بود که سر کلاسهای راهیان اساتید گفته بودن.برای درس ژءو شیمی اکتشاف جزوه ی دکتر ربانی رو مطالعه کردم مازاد بر کتاب راهیان و نتیجه ی خوبی گرفتم.

توصیه ی من به داوطلبان امسال تسلط کامل فقط بر یک کتاب هست تا از یک شاخه به شاخه ی دیگه پریدن..

7-نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

%100 ازمونهای ازمایشی موثر هستند.ازمونهای راهیان از نظر من استانداردترین بودجه بندی رو دارن.من در ازمونها شرکت میکردم اما جز استثناهای ازمون بودم(خنده)..من ازمونا رو اکثرا خوب نمیدادم و از خودم واقعا نا امید میشدم.رتبه های 27،35،30،17،18،24 من رو به جایی جز نا امیدی نمیرسوند اما روز بعد با اراده ی قویتری میخوندم.حتی یادم میاد یه ازمون 27 شدم و برای ازمون بعدی خودم رو حسابی اماده کرده بودم و شدم 35!!!(خنده) اما باز هم خودم رو نباختم.شکست مقدمه ی پیروزی هست!من شاید 10 بار ازمونا رو بررسی میکردم.خوندم و خوندم و خوندم تا برای ازمون اخر رتبم کاملا نزدیک به رتبه ی کنکورم شد و در ازمون اصلی 9 شدم

توصیه ی من به داوطلبان امسال شرکت حتمی در ازمونها هست چون بانقاط ضعف خودشون اشنا میشن و در صدد قویتر کردنشون بر میان.و اینکه هر وقت رتبه ی ازمونتون بد شد روحیتون رو نبازید بلکه بیشتر تلاش کنید و اعتماد کنید به خودتون..مخصوصا سر جلسه ی کنکور!!کسی که تا لحظه ی اخر تلاش کنه و بهونه نیاره برنده میشه

8-برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

من میشه گفت با درسای زیادی مشکل داشتم(خنده)

چاه نگاری برای من خیلی سخت بود و ژءو فیزیک بسیاااار بسیااار برای من سنگین بود.اما هیچ سختی نیست که با تمرین اسون نشه!من چاه نگاری و پتروفیزیک رو 40 و ژءو فیزیک و شیمی رو 50 زدم و راضی هستم از تلاشم!

9-مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

این روزها برای من زیاد بود و بعد از اعلام نتایج ازمونها فشار استرس و بی انگیزگی به هم و غم من غلبه میکرد.توی این موقعیت مادرم به داد من میرسید و حتی میتونم به قطعیت بگم نصف موهای مادرم پای استرسهای من سفید شد.(البته الان که از من راضی هستن دیگه شرمنده ی موهای سفیدشون نیستم)

بهترین واکنش در این موقعیت اینه که برای 1 ساعت درس و کتاب تعطیل بشه و با یک موزیک شاد و ورزش روحیتون رو به دست بیارید..خود من هر شب 1 ساعت درس رو میذاشتم کنار و به یک موزیک شاد گوش میدادم و به هیچی فکر نمیکردم

10-نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده کلا برای من انرژی مثبت بودن و هیچوقت حرفای منفی و انرژی منفی از طرفشون به من منتقل نمیشد.حرف زدن با رتبه های برتر سال قبل و به کار گرفتن روشهای درستی که به کار گرفتن تاثیر گذار هست

در دانشگاه با ادمای زیادی در ارتباط نبودم اما از دوست صمیمی و عزیزم سرکار خانم غفاری باید تشکر کنم که استارت موفقیت(اشنایی با دپارتمان) من رو ایشون زدند و همینطوراز استاد سید تشکر میکنم که به من این حس رو القا کردن روزی یک مهندس موفق میشم

11-برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

توکل،توکل،توکل...در وهله ی اول توکل به خداوند منان سر جلسه! و در وهله ی دوم اعتماد به تلاش خودتون

12-چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

استاد میر جردوی با جدیت و دلسوزیشون،استاد حاجی سیدی با دادن انگیزه و راهکار برای درس خوندن من در بحران ودر اخر مشاور عزیزم سرکار خانم علمی :)

13-در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

قدر امدنت و بودنت رابدان

در هر بودنی و حتی رفتنی رسالتیست از طرف خدا

امده ای تا بدانی،بیاموزی،بخواهی،بیابی و ببخشی

و اگر قدر این مهلتها را خوب بدانی در هر لحظه ات خدا را حامی خود میبینی و از خلقت خود شادابی

ارزوی موفقیت برای همه ی داوطلبین***

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره