صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمد سعید کریمی راد (رتبه 4 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

 

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ سلام خدمت همگی عزیزان.بنده محمد سعید کریمی راد متولد تهران هستم. دوره ی لیسانس را در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذراندم ،در کنکور گرایش حفاری چهارم و در گرایش مخزن نهم شدم  و انشالله در مهر ماه در رشته حفاری دانشگاه صنعتی شریف مشغول خواهم شد.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.  

می توان گفت از اول مهر ماه.....سطح متوسطی داشتم . فقط در زبان و 2، 3 درس تخصصی خوب بودم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

در تابستان کلا 10 روز درس خواندم روزی 5 ساعت. از اول مهر تا آخر دی روزی 6تا7. بهمن ماه 8 ساعت.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

برعکس دوستان فکر میکنم کنکور ارشد بسیار راحتتر از کارشناسی  باشه حداقل برای من که اینطوری بود.نیاز به وقت و انرژی کمتری داره.البته از سختی های  ارشد می توان به استاندارد نبودن برخی سوال های کنکور  نیز اشاره کرد.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

انتخاب کتاب و جزوه بسیار است. به نظرم خواندن کتاب های مرجع (زبان اصلی یا فارسی) برای کنکور کار اشتباهی است. کتاب های کمک آموزشی بازار سطح قابل قبولی دارند و تست های تالیفی نیز کمک زیادی به داوطلبین می کند.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

شرکت در آزمون ها بسیار مهم است و من نمیدانم بدون آزمون چه قدر مشکلات احتمالی مثل بی انگیزگی یا استرس یا کمبود اطلاعات در مورد آزمون اصلی را می توان مهار کرد.....بله من آزمون دادم و بهترین رتبه هایم هم 4 بود.توصیه ام  این است حتما آزمون بدهند.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

درس زمین ساختمانی اذیتم کرد. زیاد به آن بها ندادم ،خدا رو شکر طراح امسال علاقه ای به این درس نداشت!!!!!!(فکر کنم کلا 2 سوال از اون آمد که آن ها هم آسون بود)

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

اوایل خیلی استرس و فشار درس ها زیاد بود ،بودن در جمع خانواده یا صحبت با دوستان کنکوری از استرس هایم کم میکرد.

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده زیاد.... دانشگاه کم .......دوستان خیلی زیاد

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

روز شروع فکر میکردم 20 ام شوم.روز کنکور 8 ام ، ودر روز اعلام نتایج 39 ام!!!!!!وقتی نتایج آمد باور نمی کردم این کارنامه من باشد!

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

خانواده و دوستم صادق داهیم (رتبه 1 مخزن) که در ترم کنکور خیلی به زحمت انداختمش.... و بهروز آزین (رتبه 2 حفاری) که در تمام مراحل کمکم کرد و یک نشدنش خیلی ناراحتم کرد. البته نفر اول (سبحان شیخی) هم از دوستانم بود که در درس حفاری کمکم کرد.

12. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

حتما در مورد دروس ریاضی و زبان قبل شروع، از یک فرد آگاه مشاوره بگیرید. استرس نداشته باشید .اگر لیسانس در دانشگاه خوبی نبودید اصلا مهم نیست. تست زیاد بزنید. به خدا توکل کنید.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت