صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای حمیدرضا عرفانی (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1392)
آقای مهندس حمیدرضا عرفانی
رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری


کارنامه کامل آقای عرفانی:
زبان: 24.4 ٪ ، ریاضی : 42 ٪ ، زمین شناسی : 58٪ ، 
خواص سنگ و سیال : 61٪ ، چاه پیمایی و چاه آزمایی: 58.33 ٪ ، مخزن: 63.33٪ ،
حفاری و بهره و دوفازی : 55٪

 

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سلام،خواهش ميكنم،حميد رضا عرفاني هستم،متولد و ساكن شهر اهواز،رتبه ٤٦٠ منطقه دو كنكور سراسري كارشناسي سال ٨٨،مقطع كارشناسي رو در دانشگاه صنعت نفت و گرايش مخازن به اتمام رسوندم و براي كارشناسي ارشد هم دانشگاه صنعتي شريف رو در گرايش مخازن انتخاب كردم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

تقريبا از اوايل تير ماه ، سطح علمي اوليه هم كه با توجه به تحصيل در دانشگاه صنعت نفت بد نبود خداروشكر ،البته بخاطر يك سري مسائل امتحانات پايان ترم ما شهريور بود كه تقريبا شهريور رو نتونستم براي كنكور مطالعه كنم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید وبگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

سعي كردم تو كل زمان يك روال خوب رو حفظ كنم،كلا به طور متوسط حدود ٥تا ٦ ساعت مفيد در روز درس ميخواندم كه البته هفته هاي آخر به طور طبيعي كمي هم بيشتر شد.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

تفاوتش در اينه كه در مقطع كارشناسي ارشد همه درس ها تخصصي هستند يعني اگر شما به رشتتون علاقه داشته باشيد همه درس هاتقريبا براتون جذاب خواهد بود ولي اين شرايط توي كنكور كارشناسي حاكم نيست و بحث ديگه هم توجه بيشتر طراح ها به عمق مطالب و سوالات مفهومي تر در كنكور كارشناسي ارشد هست .

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشتتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به رشتتون علاقمند شدید؟

با توجه به زندگي در اهواز اندك شناختي نسبت به رشته مهندسي نفت داشتم و البته قبل از انتخاب رشته كارشناسي هم تحقيقات تكميلي رو انجام دادم،كه البته اين علاقه با تحصيل در اين رشته كامل تر هم شد.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه کتابهایی تمرکز کنند؟

سعي كنند كتاب هايي رو مطالعه كنند كه از نظر محتواي علمي غني باشند چون اگر يك مطلب رو با سطح علمي بالا فرا بگيرند خود به خود كنكور رو هم به بهترين نحو پوشش خواهد داد.

7. درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

اذيت كه نه... اما درس هاي خواص سنگ و حفاري بخاطر نبودن منبع كامل و مشخص و گستردگي و تنوع سرفصل ها يك مقدار گنگ بودند كه ناچار شدم منابع بيشتري رو مطالعه كنم...مثلا براي برخي سرفصل هاي درس خواص سنگ حتي سراغ كتابهاي تياب و زولوتوخين هم رفتم .

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید،چه می کردید؟

اول به اين فكر ميكردم كه هيچ تلاشي بي نتيجه نميمونه و اگر روزي واقعا خسته بودم و نميتوانستم درس بخونم،خب نميخواندم و استراحت ميكردم.

9. نقش خانواده درموفقیت شما چقدر موثر بود؟

قطعا نقش خانواده در موفقيت هر فرد غير قابل انكاره ، خانواده بنده هم با فراهم كردن تمام شرايط و عوامل براي مطالعه و حمايت هاي روحي ، راه رو براي بنده هموار كردند .

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ قبل از روز کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

هميشه ميگفتم كه بايد رتبه اي رو كسب كنم كه تصميم با خودم باشه كه به كدوم دانشگاه برم. روز قبل از كنكور كاملا فكر ميكردم كه يك رتبه تك رقمي كسب كنم، اما بعد از جلسه كنكور اصلا فكر نميكردم كه رتبه اول رو كسب كنم،توكل كردم و نتيجه رو به خدا سپردم كه خدا رو شكر نتيجه بسيار خوشحال كننده بود.

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

در زندگي شخصي كه پدر و مادرم ... اما در زمينه حرفه اي دكتر هلالي زاده كه با تدريس فوق العاده و شخصيت بزرگوارشون كمك شاياني به بنده كردند

12. چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟ 

سعي كنند درس ها رو مفهومي و عميق مطالعه كنند و توسط مشورت با افراد با تجربه تر منابع مناسب رو براي مطالعه انتخاب كنند كه از وقتشون بهترين استفاده رو ببرند.سعي كنند زمان باقي مانده تا كنكور رو فارغ از مسائل حاشيه اي با يك ذهن باز و توكل به خدا به مطالعه بپردازند و جوري تلاش كنند كه بعد از كنكور حسرت زمان از دست رفته را نخورند.

13. چرا دعوت به همکاری با مجموعه راهیان نفت را در تألیف کتب و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

از دلايل همكاري كه تخصصي بودن و كار قوي اعضاي اين مجموعه هست و هدف از تاليف هم ايجاد يك سري منابع قوي از نظر علمي و محتوايي و كمك به دوستان كنكوري عزيز.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

بنده هم از شما تشكر ميكنم و بخاطر زحماتي كه براي دوستان كنكوري ميكشيد كمال تشكر را دارم. با آرزوي موفقيت براي همه دوستان كنكوري عزيز.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت