صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مکانیک سیالات دوفازی

مکانیک سیالات دوفازی

درس مکانیک سیالات دوفازی که به روند طراحی و اصول جریانی و حفظ و مراقبت خطوط انتقال نفت و گاز می پردازد از جمله دروسی است که شاید در چارت دروس بعضی از دانشگاه ها برای مهندسی نفت نبوده و تدریس نشود و بعضاً دانشجویان با آن بیگانه باشند.

این درس برخلاف بیشتر دروس مهندسی نفت بر پایه فرمول ها و نمودارهای تجربی است که با نگاهی به کتاب منبع این درس یعنی کتاب دکتر وطنی متوجه آن خواهید شد. بیشتر دانشجویان و داوطلبان این درس را صرفا برای مطالعه کنکور از نظر می گذرانند و بعد از کنکور نیز شاید کلا به سراغ آن نروند مگر در صورت نیاز. در بحث سوالات کنکور ارشد نیز با بررسی سوالات چندین ساله این درس متوجه حفظی بودن سوالات این درس خواهیم شد و سوالات مسئله ای  نسبت به سوالات تعریفی سهم کمتری دارند و مسئله ها نیز بر پایه فرمول های قابل فهم و اصولی هستند که حفظ و یادگیری آن برای داوطلبان کار مشکلی نخواهد بود.

منبع پیشنهادی که تا کنون مورد استفاد قرار گرفته کتاب دکتر وطنی بوده و در کنار آن نیز کتاب نسل طلایی راهیان نفت جلد یازدهم ویژه مکانیک سیالات دوفازی است که با بهره گیری از کتاب دکتر وطنی و استخراج مطالب لازم و ضروری و کنار زدن مطالبی که قابلیت طرح در کنکور را ندارند می تواند نیاز دانشجویان و داوطلبان را در این درس برطرف سازد. با این وصف برای اطمینان خاطر داوطلبان مانند سایر دروس کلاس تکمیل کننده ای نیز برای این درس پیش بینی شده که می تواند برای عزیزان مفید واقع شود.

 

مکانیک سیالات دوفازی

 

 

 

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره