صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای محمدحسین شهسواری (رتبه 12 گرایش حفاری و بهره برداری سال1395

مصاحیه با رتبه های برتر

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

محمد حسین شهسواری متولد 29 آذر ماه سال 71 در شهر تهران هستم. مقطع کارشناسی رو در رشته مهندسی حفاری در دانشگاه علوم تحقیقات تهران گذروندم. در مقطع کارشناسی ارشد امیدوارم در دانشگاه شریف در رشته بهره برداری پذیرفته شم.

2. هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

هدفم ورود به یک دانشگاه معتبر بود ولی هدفم اصلیم کم نیاوردن جلوی برادر دوقلوم بود که پزشکی
می خونه  همین بود که منم دوس داشتنم مثل اون توی ی دانشگاه معتبر درس بخونم.

3. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

از دوسال قبل شروع کردم به جمع آوری جزوه و به لطف خدا با مهندس معین جهانبانی آشنا شدم که رتبه 2 کنکور مخزن شده بود و خیلی بهم کمک کرد. کنکوری خوندن رو از ابتدای تابستان شروع کردم و از نظر علمی توی درسای حفاری و خواص سنگ مشکلی نداشتم ولی توی درس خواص سیال و بهره برداری مشکلاتم عدیده بود.

4. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

در 2 ماه اول تابستان تمرکزم فقط برای یاد گیری بود و برای هر مطلبی زیاد وقت می ذاشتم. در نظر داشتم این دو ماه یاد گیری و ماه آخر تابستان مرور باشد که با توجه به تعویق افتادن تاریخ امتحان این رویه تا آبان ادامه داشت. بعد آبان شروع به زدن تست های تالیفی کتاب های راهیان کردم وسپس در طول کنکورهای آزمایشی جزوه هایی که گردآوری کرده بودم رو می خوندم. همچنین با همین روند مطالعه ام و تست زدنم رو تخصصی تر کردم و برای آزمون های جامع آماده شدم. درماه های ابتدایی روزی 5 تا 6 ساعت و در ماه های آخر ساعت نمی گرفتم چون همش در حال مطالعه بودم.

5. نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

کلاس های راهیان برای کسایی که از نظر علمی خیلی ضعیف اند فوق العاده موثر و مفیده و بنده تنها در کلاس زمین شناسی شرکت کردم و همیشه حسرت می خوردم که چرا در کلاس های دروسی مثل خواص سیال که مشکل داشتم شرکت نکردم. به دوستانم توصیه می کنم اگه همه کلاس ها رو ثبت نام نمی کنن حداقل در دو یا سه تا کلاس شرکت کنند چون کلاس جدا از یاد گیری سر جلسه کنکور اعتماد به نفس می ده.

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

برای رتبه یک هم شدن کتاب های راهیان واقعا کافیه ولی دوستان برای داشتن اعتماد به نفس جزوه ها رو هم مطالعه کنن مفیده.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

اتمام موفقیت آمیز 150 دقیقه کنکور با این همه کتاب و تنوع در نوع سوالات و کنار اومدن با استرس و فراموشی ی هنره. این هنر رو فقط با تجربه میشه کسب کرد. خیلی از دوستانی که برای کنکور می خونن یاد نگرفتن چطور کنکور بدن و این مهم فقط با کنکور آزمایشی بدست میاد. حتی توصیه می کنم در منزل هم از خودشون کنکور بگیرن پشت میز با لباس بیرون... بله توی کنکور آزمایشی رتبه ام همیشه بین 6 تا 12 بود که در آخر رتبم 12 شد.

 

8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

خواص سیال و کمی بهره برداری. درس خواص سیال همیشه بهم استرس می داد و خوندش برام مشکل بود ولی چون می دونستم درس مهمیه درصدم رو بالا بردم که توی کنکورم شکرخدا خوب زدم. درسایی رو که ضعف داشتم اول صبح و با انرژی بیشتری می خوندم.

9. مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

بهترین واکنش برای این موقع برای من بیرون رفتن و جدا شدن از کتاب ها بود ولی طوری هدفم برام مهم و جذاب بود که با اشتیاق برمی گشتم خونه شروع به خوندن می کردم. ماه آخر خیلی دشوار بود و به دلیل کم بود وقت زیاد بیرون نمی رفتم و فقط به بعد کنکور و چیزای خوب فکر می کردم. به هیچ وجه نباید روزای آخر کم کاری کرد بعضا دوستانی ماه آخر به دلیل همین کم کاری یک ماه رو تحمل نکردن و نتیجه نگرفتن... باید سخت جنگید...

10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

 اولین رمز موفقیت هر انسانی خانواده است و برای درس خوندن بیشترین چیزی که مهمه آرامشه و آرامش فقط در خانواده وجود داره. بعد از خانواده دوستان و اطرافیان بیشترین اثر مثبت و منفی رو آدم می ذارن. از آدمای منفی باف دوری کنید. از دوستان و مشاورین دلسوزم جناب مهندس نوید میرجردوی و جناب مهندس سیدحامد حاجی سیدی تشکر می کنم و از لطف دوست عزیزم میلاد جعفری و پسرعموی گلم اسحاق شهسواری ممنونم که طی این یک سال کنارم بودن و بهم انرژی دادن.

11. برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

پیشنهاد می کنم دوستان قبل شروع تست زدن یک ربع با تمرکز نفس عمیق بکشن که هم اکسیژن رسانی به مغز بیشتر می شه هم سبب کاهش استرس میشه سر جلسه هم از آب میوه استفاده کنند چون قند طبیعی داره و خیلی زود جذب بدن میشه و نمیذاره سر جلسه خسته شن.

12. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

بیشترین نقش موثر و مفید توی دوران کنکورم رو برادر دوقلوم داشت و همیشه اشتباهاتم رو بهم گوش زد می کرد و سپس پدر و مادرم که خیلی ازشون بابت اینکه تحملم کردن ممنونم.

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

سه تا پیشنهاد دارم. اول به خدا باید توکل کرد. دوم برای رسیدن به موفقیت، هر کس ابتدا باید خودش و سپس هدفش و در آخر برنامه اش رو دقیق بشناسه. سوم فراتر از توان باید تلاش کرد. این جمله یادشون باشه وقتی برای شکست گریه می کنیم اشکهایمان همان عرق هایی ست که برای پیروزی نریخته ایم.

 

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.