صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای بهروز آذین پور (رتبه 2 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)

رتبه های برتر آزمون های راهیان نفت

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با سلام و عرض احترام. بهروز آذین پور هستم از کرج. مقطع کارشناسی رو در انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران گذروندم و با امید به خدا قصد دارم در گرایش مهندسی حفاری دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل بدم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

خب ، من هم مثل خیلی از موفق های کنکوری از تابستون شروع کردم ، ولی ساعت مطالعاتی زیادی نداشتم و همینطور چون پایه علمیم خوب نبود از پاییز تلاشمو بیشتر کردم و تونستم جبران کنم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

توی فصل تابستون بیشتر دروس مفهمومی مثل ریاضیات و بعضی درسای تخصصی رو خوندم که بطور میانگین 4 ساعت در روز میشد. از پاییز کم کم بقیه درسا رو هم شروع کردم و ساعت مطالعاتیمو تا 7 ساعت در روز بالا بردم تا اینکه دو ماه آخر تقریبا روزی 10 ساعت خلاصه نویسی هامو مرور میکردم و کلا تست میزدم ، دروس حفظی هم بیشتر تو همین دوماه آخر بود.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

یکی از بزرگترین تفاوتا میانگین درصد رتبه های برتره. تفاوت کم رتبه های برتر توی یه میانگین درصد خاص رقابتو حساس و شدید میکنه ، همینطور ظرفیت پایین پذیرش ارشد حساسیتا رو چن برابر میکنه. همینطور نسبت به کنکور  کارشناسی دروس تخصصی و مفهومی خیلی بیشتره که صرفا با خوندن زیاد نمیشه رتبه خوبی اورد.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

کنکور نفت اصلا به جزوات برخی اساتید و برخی کتب مرجع مربوط نیست و به نظرم خوندن کتابای کنکوری برای یادگیری خیلی بهتره؛ همچنین تستای این کتابا باعث یادگیری بهتر و آمادگی برای کنکور میشه. من به شخصه نصف زمان مطالعاتیمو تست میزدم و از جزوات به عنوان مکمل برای یادگیری استفاده میکردم.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

به نظرم هر موفق کنکوری باید توی آزمون آزمایشی شرکت کنه و انتخاب بهترین آزمون خیلی روی موفقیت تاثیرگذاره. من تو آزمونای آزمایشی راهیان نفت شرکت میکردم و این آزمون رو برای موفقیت کاملا مناسب میدونم. رتبه آزمونای آزمایشی این اطمینانو به من داده بود که قطعا جزو سه نفر اول هستم چون تقریبا تمام رتبه های من توی همین رنج بود.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

خیلی با درس حفاری مشکل داشتم که تا یک ماه قبل از کنکور نقطه ضعفمو به نقطه قوتم تبدیل کردم و توی آزمونای جامع هم بالاترین درصد این چارت رو میزدم ، همچنین با دروس حفظی مشکل داشتم که سعی کردم تو دو ماه آخر با مرور مکرر روی اونها هم مسلط شم ، همینطور در درس زبان مشکل داشتم که چون وقت گیر بود سعی کردم با قوی کردن بقیه درسا این نقطه ضعفمو پوشش بدم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

من فقط هدفم رو میدیدم و بعد از هر شکستی هم نه تنها نا امید نمیشدم بلکه تلاشمو بیشتر میکردم.

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

جو دوستانه و رقابت صمیمی ما هم کلاسی هایی که برای کنکور میخوندیم واقعا موثر بود ، همینطور یاری دوستانم و انگیزه هایی که خانوادم به من میداد خیلی کمکم کرد.

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

من برای رتبه 1 تلاش کردم ولی از ابتدا میدونستم که کار خیلی سختی در پیش دارم ، روز قبل از کنکور هم واقعا از تلاش های خودم راضی بودم و کاملا برای رتبه 1 آماده بودم.

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

بهترین دوستم صادق داهیم (رتبه 1 مخزن) .

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

میخوام برای عادلانه شدن رقابت کنکور تلاش کنم. امیدوارم هر دانشجوی با استعداد و کوشا به هدفش برسه.

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

 مهم نیست که چه پایه علمی ای دارید ، برای هدفتون تلاش کنید و مطمئن باشید که میتونید کار خیلی سختی نیست. برنامه ریزی و انتخاب کتاب و آزمون هم به اندازه پشتکارتون مهمه.

شاد و پیروز باشید.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت