صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   دانشگاه صنعتی امیر کبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 دانشکده امیرکبیر

با توجه به نیاز صنعت نفت کشور به کارشناسان بخش بالادستی نفت، دانشکده مهندسی نفت دانشگاه امیرکبیر در دی ماه سال ۱۳۸۱ تأسیس و از مهر ۱۳۸۳ اقدام به پذیرش اولین دوره کارشناسی مهندسی نفت به تعداد ۳۳ نفر نمود.

لازم به ذکر است که پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایشهای اکتشاف نفت، استخراج نفت، و مخازن هیدروکربوری در این دانشگاه، از سال ۱۳۷۹ انجام گرفته‌است که تا سال ۱۳۸۵ در دانشکده‌های معدن و شیمی مشغول به تحصیل بوده و هم اکنون به دانشکده مهندسی نفت منتقل شده‌اند. از بهمن ماه سال ۱۳۸۷، اولین دوره دکترای مهندسی مخزن در این دانشکده جذب شد. شایان ذکر است که در سال ۱۳۸۸ با کمک وزارت نفت، دانشکده جدید مهندسی نفت در داخل دانشگاه تاسیس شد.

در حال حاضر این دانشکده با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در گرایش عمومی مهندسی نفت، پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های مهندسی مخازن هیدروکربوری، مهندسی حفاری، مهندسی بهره‌برداری، مهندسی اکتشاف و مهندسی تجهیزات نفت و همچنین پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در گرایش‌ مخزن ، پس از دانشگاه صنعت نفت کامل‌ترین مجموعه مهندسی نفت کشور می‌باشد. با توجه به نیاز کشور، جهت تربیت افراد توانمند در طراحي، ساخت، تعمير و نگه‌داري تجهيزات نفت، دانشکده مهندسي نفت دانشگاه صنعتي اميرکبير، از سال ۱۳9۱، براي نخستين بار در مقطع کارشناسي ارشد، اقدام به راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در گرايش مهندسي نفت- تجهيزات نفت نموده است.

آزمایشگاه‌های ژئوشیمی، مکانیک سنگ، آنالیز مغزه های نفتی، آزمایشگاه حفاری و ازدیاد برداشت، آسیب سازند و خواص سیال از جمله آزمایشگاه های فعال و مجهز در این دانشکده می‌باشند.

 از جمله اساتید برجسته این دانشگاه که در گروه مهندسی نفت فعالیت می‌کنند می توان به دکتر جواهریان، دکتر ربانی، دکتر عامری، دکتر خامه‌چی، دکتر علیزاده، دکتر خرسند، دکتر شریفی، دکتر کاظمی و مهندس برادران اشاره کرد.

آدرس: تهران- خیابان ولی عصر- جنب خیابان رشت- درب ولی عصر- دانشگاه صنعتی امیرکبیر- دانشکده مهندسی نفت

تلفن: 64543545-021

 دانشکده امیرکبیر

برای اطلاعات بیش‌تر در مورد این دانشگاه کلیک کنید.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت