صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای سعید خضرلوی اقدم (رتبه 5 مهندسی حفاری و بهره برداری 1393)

راهیان نفت

جناب آقای سعید خضرلوی اقدم

رتبه 5 گرایش مهندسی حفاری و بهره برداری

(رتبه 1 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)


**** درصد های آقای خضرلوی اقدم**** 

زبان 13.33 ریاضی 30  زمین 43.33 سنگ وسیال 56.67 لاگ و تست 69 مخازن و بهره 46.6 حفاری 77

 

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سعید خضرلوی‌اقدم هستم، متولد شهرستان خوی از استان آذربایجان غربی، مقطع کارشناسی خود را در رشته مهندسی نفت(بدون گرایش) در دانشگاه صنعتی شریف گذراندم.

بنده مهندسی حفاری دانشگاه صنعت نفت اهواز را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد انتخاب کردم.

 

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

از اول مهرماه مطالعه کنکور رو شروع کردم. و با توجه به اینکه دیر شروع کرده‌بودم همیشه استرس داشتم و فکر نمی‌کردم که بتونم اونطوری که باید درس‌ها رو بخونم و جمع بندی کنم. به همین دلیل توصیه می‌کنم کسی که می‌خواد کنکور رو خوب بده ویک رتبه خوبی رو کسب کنه بهتره که از اوایل تابستان مطالعه کنکور رو استارت بزنه که هم زمان کافی برای مطالعه داشته باشه و هم از لحاظ روانی آرام‌تر باشه.

 

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

از اوّل مهر تا خود کنکور روزی 10 ساعت مطالعه می‌کردم.

 

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

در کنکور مقطع کارشناسی یادگیری و درک مطالب و تمرین و تکرار آنها برای آماده شدن در کنکور سراسری کافی بود ولی برای کنکور ارشد علاوه بر این‌ها باید منابع صحیح را شناسایی کنیم که از نظر من تعیین کننده‌ترین بخش کنکور است.

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟

من قبل از ورود به دانشگاه هیچ شناختی از رشتم نداشتم. و با توجه به توصیه‌های برادر بزرگترم آقای هادی خضرلوی‌اقدم «که جا داره ازش تشکر ویژه داشته‌باشم که من رو تو همه مراحل و همه زمینه‌ها یاری کرده» رشته مهندسی نفت رو برای تحصیل انتخاب کردم. و در دوران تحصیلم در دانشگاه و شناخت پیدا کرن نسبت به رشتم روز به روز به مهنسی نفت به خصوص گرایش حفاری علاقه‌مند‌تر شدم.

 

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه  منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟

کتابهای تکی(ویژه) راهیان نفت واقعا عالی بودند. به خصوص کتابهای 5و 7و 8 که دانشجو رو از جزوه خونی «که خیلی خسته‌کننده و سخته» بی‌نیاز میکنه.

ولی باز هم توصیه می‌کنم که برای درس‌های دیگه اگه بتونن جزوه‌ی اساتید طراح رو پیدا کنند اونا رو هم حتما مطالعه کنند.

 

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

شرکت در کنکور آزمایشی یک امر کاملا ضروری است. چون نه تنها با شرکت در اون خودمون رو می‌سنجیم بلکه یک سری تجربه راجع به تنظیم وقت و ترتیب دروسی که می‌زنیم به دست می‌آوریم.

بنده خودم در آزمون‌های آزمایشی راهیان نفت ثبت‌نام کردم که خیلی پرمحتوی و شبیه کنکور بود.

امسال هم با توجه به اطلاعاتی که از کنکوری‌های دانشگاه‌های قَدَر نفتی «شریف،تهران،امیرکیبر و دانشگاه نفت» دارم که اکثریت قریب به اتفاق در آزمون‌های راهیان نفت شرکت کرده‌اند ومی‌تواند یک فضای رقابتی خوب و نو در کنکور ارشد نفت باشد. و با توجه به اینکه خودم برای کنکور به آزمون‌های این موسسه ثبت‌نام کرده‌بودم و کیفت سوال‌ها را دیده‌ام توصیه می‌کنم که در آزمون‌های راهیان نفت شرکت کنند.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

موسسه راهیان نفت یک موسسه بسیار قوی در رشته مهندسی نفت می‌باشد که عدالت آموزشی را در بین نفتی ها برقرار می‌کند. و من هم بر این امیدم که بتوانم در راستای اهداف این موسسه به هم رشته‌ای های خودم خدمتی کرده باشم.

 

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

اذیت که نه، ولی معمولا در آزمون‌های آزمایشی برای درس زبان وقت کم می‌آوردم و علاقه‌ای به مطالعه این درس نداشتم. چنانچه که در کنکور هم وقت کافی برای درس زبان باقی نماند.

 

10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

این حس در اوایل خیلی مرا اذیت می‌کرد ولی بعدا با شرکت در آزمون‌های ازمایشی اعتماد به نفسم افزایش یافته و هرگز همچین حسی را نداشتم.

 

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟

بدون شک خانواده مهمترین عامل موفقیت می‌باشد. پدر و مادرم همیشه با پیگیری وضعیت من در آزمون‌های آزمایشی و تحسین‌هاشون انرژی من رو چندین برابر می‌کردند و برادر بزرگترم هم که همیشه حامی من بودند و من رو با جزوه‌‌ها و کتب نفتی و موسسه راهیان نفت آشنا کردند و تا حد امکان اشکالات من رو رفع می‌کردند.  

 

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

من کنکور رو با هدف کسب رتبه زیر 20 و قبولی در دانشگاه صنعت نفت شروع کردم و در اواسط راه با شرکت در آزمون‌های آزمایشی حس کردم که می‌تونم رتبه بهتری بیارم به طوری که برای کسب رتبه 1 به کنکور رفتم ولی با توجه به استرس شدیدی که در جلسه کنکور داشتم که باعث شد اشتباهات زیادی در کنکور انجام بدم نتونستم اون طوری که باید  کنکور بدم.

 

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

برادرم که هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ علمی من رو تقویت می‌کردند و همیشه به من امید می‌دادند.

 

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

از اوایل تابستان به مطالعه درس‌ها بپردازند و با توکل به خدا تا روز کنکور ادامه بدهند و استرس نداشته باشند چون هر کسی که بیشتر زحمت بکشه نتیجه بهتری هم می‌گیره.

 

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

بنده هم از شما به خاطر تمام زحماتی که برای من و سایر نفتی‌ها می‌کشید تشکر می‌کنم و امیدوارم اجر خود را از درگاه باری تعالی بگیرید.

با آرزوی موفقیت برای شما و دوستان هم رشته‌ای.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت