صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز

 دانشگاه شیراز

بخش مهندسي شيمي دانشكده مهندسي شیمی، نفت و گاز دانشگاه شيراز با قدمت 40 ساله، از اولين بخش هاي مهندسي شيمي كشور به شمار مي‌رود. اين گروه علمي از سال 1346 علاوه بر مقطع كارشناسي، اقدام به پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد نموده است. سابقه درخشان علمي اين بخش و ارتباط آن با دانشگاههاي بزرگ جهان يكي از دلايلي بود كه دانشگاه شيراز را در منطقه جنوب ايران به عنوان دانشگاه مادر مطرح نمود.

به دليل حضور اساتيد مجرب و سوابق درخشان در زمينه پروژه‌هاي صنعتي، اين بخش، به عنوان قطب پالايش نفت و گاز كشور شناخته شده است. هم اكنون يكي از اهداف اين قطب علمي طرح راه‌اندازي و تجهيز دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز مي‌باشد كه در اسفندماه 1380 به تصويب رسيده و مراحل اجرايي در سال 1387 به پايان رسيده و آماده پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف است. با پایان کار ساخت این دانشکده در ساختمانی با زیربنای 20000 متر مربع و در محل دانشکده مهندسی شماره 2 از سوی شرکت ملی گاز ایران، رشته مهندسی نفت گرایش مخازن راه اندازی شده است. احداث بیش از ده آزمایشگاه جدید آموزشیتحقیقاتی، اعزام بیست نفر دانشجو جهت تامین کادر هیات علمی این دانشکده به خارج ازکشور و حمایت از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، ظرفیتهای جدیدی را به توان علمی کشور افزوده است.

این دانشکده، در دوره کارشناسی در گرایش مهندسی نفت (مخزن) و  در دوره کارشناسی ارشد نیز در گرایش‌ مهندسی مخزن دانشجو می‌پذیرد.

از جمله آزمایشگاه های این دانشکده می‌توان به آزمایشگاه کنترل کیفیت فرآورده های نفتی (نفت)، آزمایشگاه مکانیک سیالات، آزمایشگاه ازدیاد برداشت از مخازن نفتی و آزمایشگاه انتقال حرارت اشاره کرد.

از جمله اساتید برجسته این دانشگاه که در گروه مهندسی نفت فعالیت می‌کنند می توان به دکتر اسماعیل زاده، دکتر ایت اللهی، دکتر پارسایی، دکتر ریاضی، دکتر قاجار و  دکتر مهدی یار اشاره کرد.

آدرس: شیراز- خیابان ملاصدرا- دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز

تلفن: 6133770-0711

 دانشگاه شیراز

برای اطلاعات بیش‌تر در مورد این دانشگاه کلیک کنید.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت