صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میلاد رازقندی (رتبه 2 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

رتبه های برتر آزمون های راهیان نفت

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

میلاد رازقندی اهل سبزوار از خراسان رضوی هستم و مقطع کارشناسی رو در دانشگاه امیرکبیر و رشته مهندسی نفت گذرانده ام. برای ارشد گرایش مخزن رو انتخاب کردم و انتخابم هم دانشگاه شریف هست .

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

تقریبا استارت رو از اواسط تیر زدم و سطح نسبتا خوبی داشتم چون درسا رو در زمان خودش یاد گرفته بودم که البته خیلی از اونا رو فراموش کرده بودم ولی از نظر پایه خوب بودم .

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

در دو ماه اول میانگین روزی 5 ساعت و در دو ماه دوم میانگین روزی 7 ساعت و  در باقی تقریبا میانگین 8 ساعت رو داشتم .

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

به نظرم اگر کنکور کارشناسی ارشد رو خوب و درست بخونی بهتر از کارشناسی نتیجه میگیری چون کنکور ارشد سوالات مشخص تری رو داره و با سرمایه گذاری رو اون بخشا و مطالعه ی کافی میشه نتیجه خوبی رو گرفت.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

به نظرم کتابای راهیان کتابای خوبی برای پایه درسا هستند و در کنار اونا میشه از جزوات تکمیلی استفاده کرد ، البته بعضی از درسا به نظرم جزوه بهتر جواب میده و با همون جزوه میشه درس رو جمع کرد . ولی در کل کتابای راهیان کتابای خوبی برای منبع کنکور هستند و میشه روی این کتابا تمرکز کرد .

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

یکی از خوبی های ازمون های ازمایشی اینه که یک برنامه هدفمند برای مطالعه میده و در اتمام مطالب کمک میکنه . و به خصوص ازمون جامع برای امادگی برای کنکور اصلی به نظرم ضروری است. بله در ازمون ها شرکت میکردم و میانگین رتبه 3 رو داشتم که در کنکور 2 شدم و این نشون میده که رتبه هاشون به کنکور نزدیکه . به نظرم اگرم نمیخوان در کل ازمون ها شرکت کنن ، میتونن فقط در ازمون های جامع شرکت کنن .

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

بله ، زمین شناسی ساختمانی ، خودم از جزوه های مختلف استفاده کردم ولی اگه برگردم فقط یه جزوه دکتر حسنی رو میخونم و سوالات سال های قبل رو میخوندم ، فک میکنم کفایت میکنه ، چون این درس یا اینقدر سخته که نمیشه زد یا با همین منابع میشه از پسشون بر اومد .

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

خوب مسلما فشار کنکور همیشه وجود داره و بچه ها باید بتونن خودشون و کنترل کنن ولی چون اصولا درس ها رو خوب می فهمیدم و نتیجه هم خوب بود توی آزمونای راهیان خیلی به این فشار نمیرسیدم که احساس کنم دیگه نمیتونم واقعا کنکور نفت طوری نیست که خیلی اذیت کننده باشه ولی اصولا بهترین راه حل همیشه بیرون رفتنه علی الخصوص بلوار کشاورز

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خب مسلما از نقش خانواده نمیشه چشم پوشی کرد که با حمایت های همیشگیشون بم روحیه میدادن ولی بعضی دوستان هم اذیت میکردن و در کل واقعا چون توی دانشگاه خوبی بودم مسلما دانشجوهای خوبی هم کنارم بودن که همه زحمت می کشیدن و چون محیط خوبی برای درس خوندن بود کارم راحت تر بود.. کار سخت تر و بچه های دانشگاه های کوچیک تر دارن که باید انتخاب کنن و خوب درس بخونن ... سعی کنن از دوستایی که روحیه شون و تضعیف می کنن دوری کنن

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

خیلی به این فکر نمیکردم ولی خوب مسلما دوست داشتم بهترین نتیجه رو بگیرم یعنی یک بشم

درکل برام خیلی مهم نبود که دقیقا چه رتبه ای به دست میارم...واسه همین بش فکر نمیکردم ولی میدونستم بد نمیشم

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

بهترین دوستم حامد رحیمی ... فوق العاده روی من تاثیر مثبت گذاشت اصلا این پسر فوق العاده است (خنده)

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

چون واقعا کتب خوبی واسه کنکور داره و یک نظم قشنگ به ذهن بچه ها میده که بعدش خیلی راحت می تونن از منابع دیگه استفاده کنن و همینطور اینکه با آزمونای دیگه هم آشنایی داشتم و سوالاتشو میدیدم آزمونای راهیان ارشد خیلی بهتر بودن مسلما و همینطور کتاباشون و بیشتر دوست دارم کمکی کرده باشم به دوستانی که میخوان وارد این مسیر بشن و برای همشون بهترینا رو آرزو می کنم

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

 اینکه به هیچ عنوان ناامید نباشن و حتی اگه پایه ی ضعیفی دارن خوب درس بخونن و مطمین باشن توی کنکور مهندسی نفت با خوندن درست و پیوسته و پشتکار خوب میشه بهترین نتایج و گرفت ... به هیچ وجه وقتی وارد مسیری شدن ازش دست نکشن شکست های کوچیک مقدمه یک پیروزی بزرگه... و به اون نتیجه خوبی فکر کنن که بعد از زحمت کشیدنشون به دست میارن

فقط باید به خودتون اعتماد داشته باشین و وارد مسیر کنکور بشین و در مسیر درست زحمت بکشین تا بهترین نتیجه رو بگیرین

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 


راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت