صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای میثم بهرامی (رتبه 21 مهندسی حفاری و بهره برداری 1394)


رتبه های برتر راهیان نفت


1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سلام، میثم بهرامی هستم،  قبل از اینکه به بقیه سوال ها جواب بدم لازمه یه اعترافی کنم ، من  سال قبل که مصاحبه نفرات برتر سال های قبلش رو می خوندم فکر می کردم این مصاحبه ها سوری و طراحی شده  هستن و به درد من نمی خورن ، ولی الان که  دارم خودم با شما مصاحبه میکنم به بچه های کنکوری توصیه میکنم مصاحبه ها رو با دقت بخونن و از تجربه کسانی که این مسیر رو رفتن و به نتیجه رسیدن استفاده کنن ...  

متولد کرمانشاه هستم ، مقطع کارشناسی رو در دانشگاه آزاد تهران جنوب در رشته حفاری استخراج گذروندم. و به احتمال فراوان مقطع ارشد رو در گرایش حفاریِ دانشگاه امیر کبیر خواهم بود.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

به صورت پراکنده از اواخر فروردین شروع کردم ولی استارت اصلی رو از تیر ماه زدم. در مورد سطح علمی هم باید بگم که  سطح علمی  خیلی خوبی  نداشتم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

چون من برای خودم دفتر برنامه ریزی درست کرده بودم و ساعت مطالعه ام رو می نوشتم

 به طور میانگین ماه های 1و2  روزی 2 ساعت  3و4 روزی 3ساعت 5و6  روزی 6ساعت 7و8 روزی 8 ساعت  و بقیه مسیر رو تا روز کنکور روزی 10 ساعت درس می خوندم.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

به نظرم  اگه مسیر رو درست انتخاب کنی ، یعنی روی یک روال منطقی حرکت کنی قبولی در مقطع ارشد خیلی راحت تر  از دوره لیسانس خواهد بود . در دوره لیسانس برای قبولی در دانشگاه های خوب باید میانگین بالای 80% باشه ولی در مقطع ارشد با میانگین 50% هم میشه یه رتبه خوب آورد.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

منابعی که در سایت راهیان نفت معرفی شدن خیلی کامل هستن و البته خیلی زیاد، ولی برای دوستانی که در کلاسها شرکت می کنن مطالبی که سر کلاس ها گفته میشه + کتابهای راهیان می تونه کافی باشه .البته به شرط تسلط روی مطالب.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

فکر کنم دوستانی که می خوان کنکور ارشد شرکت کنن همگی  از اهمیت کنکور آزمایشی آگاه هستن ، خود من هم در آزمون های راهیان نفت شرکت کردم و چون می دونستم که تعداد زیادی از کنکوری های نفت از تمام دانشگاه های معتبر از جمله صنعت نفت ، امیر کبیر ، شریف و...در این آزمون شرکت می کنند وقتی که رتبه خوبی در آزمون می آوردم خیلی روحیه می گرفتم .   

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسه شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

مزیت بزرگ کلاس های  راهیان نفت می تونه این باشه که در تابستان همه دروس رو  به طور  کامل یه بار می خونی و بعد از اون فرصت داری چند بار مطالبی که یاد گرفتی رو دوره کنی ، چون با توجه به زیاد بودن مطالب، مرور کردن بسیار حیاتیه.

ضمن اینکه برای  دوستانی که پایه علمی ضعیفی دارن در صورتی که خودشون بخوان مطالعه کنن ،یاد گیری بعضی از دروس،  بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. من خودم از کلاسها خیلی راضی بودم.

8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

زمین شناسی ساختمانی خیلی برام سخت بود و متاسفانه کلاس نرفتم و فکر می کردم خودم می تونم بخونم .جزو دکتر پور کرمانی رو خوندم و سوالات سال های قبل رو حفظ کردم.

9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

خب واقعا یک سال پر فشار رو پشت سر گذاشتم ولی از قبل خودم رو برای این فشار آماده کرده بودم،  و یک "باید" برای خودم تعریف کردم که "باید" قبول شم به همین دلیل زیر فشار کم نمی آوردم و خوشبختانه حس نتونستن هیچ وقت سراغم نیومد .چون هدفم قبولی در دانشگاه های برتر بود و با تمام وجودم به سمت این هدف حرکت می کردم.

10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

نقش خانواده بسیار مهمه،  مادرم توی سال کنکورم خیلی اذیت شد ، که خود همین به من انگیزه می داد که  بیشتر درس بخونم  تا شرمنده مادرم نشم.

در مورد دوستان و دانشگاه هم ،  به عزیزان کنکوری توصیه می کنم که حتما در سال کنکورشون به صورت مداوم با یک نفر کنکوری در ارتباط باشن تا هم بتون رفع اشکال کنن و هم  حس رقابت و انگیزه در وجودشون همیشه زنده باشه.البته اگه اون شخص ، آدم منفی بافی باشه میتونه نتیجه عکس بده ، پس در انتخاب اون شخص هم باید خیلی دقت کنن.

11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

آره خیلی دوست داشتم که رتبه ام 4 بشه و به دوستان پرسپولیسیم نشون بدم ،که نشد...(خنده)

روز قبل از کنکور هر چند استرس زیادی داشتم ولی با توجه به رتبه آزمون های آزمایشی ام می دونستم رتبه خوبی میارم. البته اگه مراقب محترم ما دفترچه سوالات رو سر وقت می داد خیلی رتبه ام بهتر می شد.

12. چه کسانی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشتند؟

آقای میرجردوی و آقای حاجی سیدی بسیار  به من کمک کردن و همچنین دوست خوبم مهدی دارایی .

13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

خب این باعث افتخار منه که با راهیان نفت  همکاری می کنم. و  به یاری خدا بتونیم مجموعه ای رو به داوطلبین کنکور مهندسی نفت ارایه کنیم که هر چه بیشتر اونا رو در رسوندن به هدفشون یاری کنه...

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

اگر نمی توانید پرواز کنید ، بدوید

اگر نمی توانید بدوید، راه بروید

اگر نمی توانید راه بروید ، سینه خیز بروید.

هر کاری که می کنید فقط باید رو به جلو باشد.

"مارتین لوتر کینگ"

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.


راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت