صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مرتضی طاهری نژاد (رتبه 1 مهندسی اکتشاف نفت 1393)
راهیان نفت
جناب آقای مرتضی طاهری نژاد
رتبه 1 گرایش مهندسی اکتشاف نفت
(رتبه 1 آزمون های راهیان نفت در سال گذشته)

 

**** درصد های آقای طاهری نژاد****

زبان 33 ریاضی 25 زمین 38 ژئو 20 پتروفیزیک و لاگ 55 زمین تخصصی 81  دروس مهندسی نفت 70 

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سلام. خواهش میکنم ، مرتضی طاهری نژاد هستم متولد شهر کاشمر استان خراسان رضوی.

 مقطع کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذراندم و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر را انتخاب نموده­ام.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

دقیقا از 26 آبان 92، 2ماه و نیم مانده به کنکور شروع کردم. البته به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم که دوستان اینقدر دیر برای مطالعه کنکور شروع کنند.

از نظر علمی هم سطح خوبی داشتم و چون اکثر درسای کنکور را قبلا در طول 4 سال خوانده بودم زیاد نیازی به شروع زود هنگام نداشتم.

 

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

کلا من یک بازه 2 ماهه بیشتر نداشتم. روزانه به طور مفید 5-4 ساعتی مطالعه میکردم.

 

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

در کنکور کارشناسی اکثر منابع مشخص اند و سوالات نیز تا حدی قابل پیش بینی است. اما در کنکور کارشناسی ارشد و بویژه کنکور مهندسی نفت به دلیل اینکه برخی منابع به طور خاص مشخص نیست و دانشجو برای مطالعه برخی درس ها دچار سردرگمی میشود کار را سخت می کند.

 

5. قبل از ورود به دانشگاه برای لیسانس از رشته تحصیلیتون شناخت داشتید؟ آیا واقعا با علاقه وارد شدید؟ و اگر نه آیا در دوران لیسانس به این رشته علاقمند شدید؟

شناخت کلی داشتم ولی با تحصیل این شناخت و به تبع آن علاقه هم ایجاد شد.

 

6. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه  منابع مطالعاتی و کتابهایی تمرکز کنند؟

به نظر من داوطلبان نباید منابع زیادی رو انتخاب کنند دلیل اصلی آن هم این است که با برخورد به این حجم از منابع دچار استرس و سر درگمی می شوند.  منابعی که در سایت راهیان نفت به آن اشاره شده که حاصل همفکری دوستان بوده است توصیه می‌شود.

 

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

به نظر من داوطلبان با شرکت در آزمون آزمایشی می توانند به یک مطالعه هدفمند و با برنامه برسند البته نه هر آزمون آزمایشی. آزمونی که برنامه ریزی شده باشد  و سوالات در سطح کنکور و استاندارد باشد.

من در دو مرحله آزمون های آزمایشی جامع راهیان نفت شرکت کردم. در هر دو مرحله رتبه یک را کسب کردم و در کنکور کارشناسی ارشد هم نیز همین رتبه را کسب نمودم.

8. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

چون در برخی دروس به عنوان مثال درس ژئوفیزیک در گرایش اکتشاف واقعا منبع دقیقی وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا برای داوطلبانی که سال آینده قصد دارند در کنکور اکتشاف شرکت کنند منبع مناسبی تهیه کنیم.

در طراحی سوال نیز هدفمان این است که داوطلبان تا حدودی با سبک سوالات کنکور چند سال اخیر بیشتر آشنا شوند و بیشتر به نکات ریز و مفهومی دقت کنند.

9. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

خیر درس خاصی نبود. ولی پیش بینی میکردم که درس ژئوفیزیک سر جلسه کنکور چالش بر انگیز باشد که متاسفانه همین همین گونه هم شد.

 

10. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

چون هدفم مشخص بود واقعا این حس به من دست نداد. هدفمم کسب رتبه یک و خوشحال کردن پدر و مادرم بود و اگر گاهی هم این حس ایجاد می‌شد سعی میکردم با نگاه به آینده بر آن غلبه کنم.

 

11. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

فکر میکنم دلیل اصلی موفقیت من دعای خیر پدر و مادرم و دلگرمی آنها بود که انگیزه ی کافی برای موفقیت را برایم فراهم میکرد.

 

12. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

از روز اول هدفم کسب بهترین نتیجه ی ممکن بود و بیشتر از رتبه به درصد موفقیت در درس ها فکر میکردم.

 

13. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

خانواده ی عزیزم و به خصوص پدر و مادرم.

 

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

به دانشجو های عزیز توصیه می کنم دقت کنند که مهم زود شروع کردن نیست مهم درست شروع کردن و با برنامه پیش رفتن است. افرادی بودند که از 1 تیر شروع به مطالعه برای کنکور کردند ولی متاسفانه نتیجه ای در خور نگرفتند و دلیل اصلی آن هم شاید آشنا نبودن با منابع و بی برنامه گی باشد. لذا به تمام دوستانم پیشنهاد میکنم قبل از شروع به مطالعه یک چشم انداز از مجموع منابعی که باید مطالعه کنند و زمانی که دارند داشته باشند و طبق آن برنامه ریزی نمایند.

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت