صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای امین درخشان (رتبه 14 مهندسی اکتشاف نفت 1394)

 رتبه های برتر راهیان نفت

1.با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

به نام خدا و باعرض سلام.امین درخشان هستم متولد شهر شیراز مقطع کارشناسی رو  مهندسی مخازن هیدروکربوری از مجتمع امام رضا(دانشگاه علوم وتحقیقات فارس سابق) دارم.مقطع کارشناسی ارشد رو درگرایش مهندسی اکتشاف نفت در دانشگاه صنعت نفت انتخاب کردم.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

بنده از اوایل تیر ماه سال 93 درحالی استارت مطالعه جهت کنکور رو زدم که یک آمادگی حداقلی چه در دروس عمومی و چه در دروس اختصاصی داشتم که به لطف خدا با شرکت در کلاسهای امادگی کنکور راهیان نفت و اراده ای که خودم داشتم در اواخر تابستان به یک آمادگی خیلی خوبی رسیدم.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

همونطور که عرض کردم بایک آمادگی بسیار پایین تصمیم به مطالعه برای کنکور گرفتم به همین دلیل از همان اوایل تابستان تا اوایل پاییز که در کلاسهای آمادگی کنکور بودم روزانه به طور میانگین 6ساعت در روز و در ادامه به طور میانگین روزی 10 ساعت و 45 روز آخر 12 ساعت درروز مطالعه میکردم.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

قبولی در مقطع ارشد بسیار ساده تر از قبولی در مقطع کارشناسی هست چونکه نزدیک به 80 درصد کنکور ارشد تخصصیه و به همین دلیل کمتر وارد حاشیه میشه.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

به نظر بنده که نه جزوات خوبی ونه کلاسهای مفیدی از مقطع کارشناسی داشتم برای هر فردی با هر پایه علمی برای کسب یک رتبه خیلی خوب و تحصیل در یک دانشگاه درجه یک مطالعه ی کتابهای راهیان ارشد در کنار چند جزوه زمین شناسی از اساتید مختلف واقعا کافیست.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

کنکورهای ازمایشی برای هر فردی که تصمیم به مطالعه کنکور به همراه یک برنامه مدون داره بسیار ضروری است. برنامه ای که کنکورهای ازمایشی راهیان داشت به دلیل نظم و حجم استانداردی که هر ازمون داشت هیچوقت  نمیگذاشت که از برنامه مطالعم عقب  بمونم و یک هماهنگی بین  پیشرفت مطالعه به وجود میاورد.در ازمونهای ازمایشی رتبه های خوبی م‍‍ثه 7-8-9-11-10کسب کردم اما در ازمون ازمایشی جامع اخر رتبه 14 اوردم که اتفاقا در ازمون اصلی هم رتبه 14 رو کسب کردم.

7. نظر شما در ارتباط با اهمیت کلاسهای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت چیست؟ ایا شرکت در این کلاسها اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در کلاسهای مؤسسات شرکت کردید؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

بله بنده در این کلاسها شرکت کردم و به لطف خدا با کمک این کلاسها و اراده خودم و کمک خانواده رتبه ای کسب کردم که چنان اعتماد به نفسی بمن داد که انتخابم برای انتخاب رشته بین دو دانشگاه بزرگ و درجه یک امیرکبیر و صنعت نفت بود.توصیه من به دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه ازاد که فضای کمتری جهت امادگی و مطالعه برای کنکور سراسری و ادامه تحصیل در دانشگاههای درجه یک نفتی کشور رادارند حضور منظم در این کلاسهاست.

8. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

بله از انجایی که گرایش مقطع کارشناسی بنده مهندسی مخزن بود و درسی با عنوان ژئوفیزیک نداشتم با اینکه مطالعه این درس برام سختتر از بقیه بود خوندمش و توی کنکور درصد خوبی ازش گرتم.

9. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

از روز اول بازه مطالعاتی با یکی از دوستای خیلی خوبم آرین محبی فر با هم درس میخوندیم روزهایی که به هر دلیلی حوصله خوندن نداشتم آرین مثه یک داداش خوب به دادم میرسید و بهم انرژی میداد.

10. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

هر کسی در هر مرحله ای از زندگیش موفقیتاشو مدیون دعاهای پدر و مادر میدونه منم این موفقیتمو مدیون دعاها و کمکهای پدر و مادرم میدونم و ازشون تشکر میکنم.

11. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

راستش روز اول فقط به یک دانشگاه خوب فکر میکردم اما با شروع ازمون های ازمایشی با مطمن بودن از جامعه اماری دقیق وقدرتمندی که داشتیم با کسب رتبه های خوب امید چنین رتبه ای را داشتم.

12. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

در این مسیر سخت اما شیرین(بعد از کسب یک رتبه خوب)خیلیها کمکم کردن که تاثیر گذارترین هاشون رو خدمتتون عرض میکنم. مهندس ادب نژاد- مهندس حاجی سیدی- مهندس میرجردوی- مهندس فهیم-که از همشون نهایت تشکر رو دارم.

13. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

بدلیل اینکه با همکاری با این گروه بنده خودم به نتیجه دلخواه رسیده ام و دوست دارم که دانشجویان دیگری هم که قصد موفقیت در این مسیر را دارند کمک کوچکی کنم تا حد توانم با این گروه همکاری خواهم کرد.

14. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

 به همه دانشجویانی ک قصد ادامه تحصیل با یک رتبه خوب در یک دانشگاه خوب رو دارن توصیه میکنم که در ابتدا با توکل به خدا شروع کنن و با همت و اراده قوی پیش برن و مطمن باشن که هیچ تلاشی بدون مزد باقی نمیمونه...............

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

 راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت