صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای امین تقوی نژاد (رتبه 21 گرایش مهندسی مخزن 1395)

 

1- با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با سلام خدمت شما و داوطلبین گرامی کنکور ارشد مهندسی نفت، بنده امین تقوی نژاد متولد سال 71 در شهر تهران هستم، و مقطع کارشناسی خودم رو در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در رشته مهندسی نفت بهره برداری سپری کردم. در مقطع ارشد هم انشاءالله در یکی از دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا تهران مشغول به تحصیل خواهم بود.

2- هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید؟

هدف بنده تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر فنی-مهندسی کشور برای رسیدن به موقعیت بهتری در محیط صنعت نفت کشور بود.

3- چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

از اواسط تیر ماه با سطح علمی متوسط وارد کلاس های راهیان نفت شدم (البته با انگیزه...) و با سطح علمی قابل قبولی (در مقایسه با قبل از شروع کلاس ها) وارد کوران آزمون های آزمایشی راهیان نفت شدم.

4- از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

در این جا می خوام یک توصیه مهم به داوطلبین با انگیزه بکنم و این که از ابتدا تمام توان خودتون رو خرج نکنید، چرا که شاید مثل من در هفته های پایانی دچار خستگی شدید از درس و کتاب و... بشید.

من از ابتدا ساعت مطالعاتی حدود 7 ساعت در روز داشتم و تا روز های پایانی هم همین روند ادامه داشت (کما این که از کیفیت هم کاسته شد.) و پیشنهاد من این هستش که از ابتدا ساعت مطالعاتی خودتون رو افراطی بالا نبرید تا تو روزهای پایانی هم قادر به مطالعه با کیفیت بالا باشید.

5-  نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

مسلماً کلاس های راهیان نفت در بهبود وضعیت من نقش به سزایی داشت و اگر باز هم به عقب برگردم کلاس ها رو با انرژی تر دنبال می کنم چرا که به مؤثر بودن شون واقعاً پی بردم.

6-  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

گام اول: کتاب های راهیان نفت

گام دوم: جزوات اساتید طراح که از سایت راهیان نفت هر ساله اعلام میشه.

گام سوم: خلاصه نویسی از منابع فوق و تثبیت مطالب

به طور قطع در این بین کلاس های راهیان نفت نقش کاتالیزوری برای کسانی داره که در دانشگاه های برتر مهندسی نفت کشور تحصیل نکردند و دید خوبی از دروس مهندسی نفت ندارند.

در ضمن خلاصه نوشتن یک امر کاملا منحصر به فرد هستش و خلاصه ای که خوتون ننوشته باشید به نظر شخص من اصلاً به دردتون نخواهد خورد.

7-  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

بزرگ ترین دستاورد آزمون های آزمایشی محک زدن داوطلب برای خودش هست و این که قبل از کنکور اصلی می تونیم چندین و چند بار خودمون رو در فضایی بسیار شبیه به فضای روز کنکور بسنجیم. و قطعا کسب رتبه خوب در آزمون های آزمایشی منجر به کسب رتبه خوب در کنکور هم میشه. (دو دو تا، چهار تا...)

من هم مثل اکثر داوطلبین کنکور ارشد مهندسی نفت در آزمون های آزمایشی راهیان نفت شرکت کردم و همون طور که اشاره کردید رتبه ای بسیار شبیه به رتبه کنکورم رو در آزمون های آزمایشی تجربه کردم. و جای توصیه ای هم باقی نمی مونه چرا که تنها مرجع برگزاری آزمون های آزمایشی کنکور ارشد مهندسی نفت در حال حاضر دپارتمان راهیان نفت هست که بزرگترین جامعه آماری ممکن رو هم شامل میشه.

8-  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

به غیر از درس ریاضی که واقعا غیر منطقی برای کنکور مهندسی نفت طراحی میشه، سعی می کردم در هیچ درسی از خودم ضعفی باقی نگذارم و همه دروس رو یک دست پیش ببرم که خوش بختانه نتیجه بخش هم بود.

9- مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

به جرأت می تونم بگم که من کسی هستم که در طول تاریخ کنکور مهندسی نفت کشور (خنده) از همه بیش تر این حس رو تجربه کردم و این بیش تر به خاطر جابجایی ناگهانی تاریخ کنکور از بهمن ماه به اردیبهشت ماه سال بعدش بود.

یک تفریح کوچیک تو روز های پر فشار میتونه حال آدم رو جا بیاره و نباید خیلی به خودمون سخت بگیریم.

مهم ترین توصیه من هم این هستش که "گه تند و گهی خسته" نرید، بلکه "آهسته و پیوسته" بریم جلو تا نه تنها کنکور به ما فشار نیاره بلکه ما بهش فشار بیاریم و شایستگی خودمون رو اثبات کنیم.

10-  نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

به طور حتم خانواده و دوستان نقش روحی بسیار بزرگی در مسیر موفقیت در کنکور دادن هر شخص دارند و خانواده و دوستان من هم مستثنی نیستند. دانشگاه هم که با یک لبخند ازش عبور کنیم جالب تره...

11-  برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

اول از همه امیدمون باید به خدا باشه و این که حواسش به ما و زحماتمون هست. و در درجه دوم حواسمون باشه که شرایط برای همه یکسان هست و همه به یک دسته سؤالات واحد جواب میدیم. پس هر کسی که زحمت کشیده نتیجه اش رو می گیره (و باز هم دو دو تا، چهار تا...) و نباید به هیجان کاذب سر جلسه پر و بال بدیم.

12- چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

گذشته از نقش مفید و انکار نشدنی خانواده، تیم محترم دپارتمان راهیان نفت؛ استاد میرجردوی، استاد حاجی سیدی و استاد ادب نژاد (در درس زمین شناسی) نقش مهمی در کسب رتبه بنده داشتند. و از همه این ها بگذریم نقش دو دوست همیشه همراه برای من خیلی تو روز های پر فشار کنکور التیام بخش بود؛ مهندس آرمین شیربازو و مهندس بنیامین خادم العموم، که هر جفتشون شایستگی بیش از این ها رو تو کنکور 95 داشتند.

13- در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

بجنگ، مثل آب جاری تو راهت شک نکنی میشه صخره رو هم سوراخ کرد...

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره