صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   زبان عمومی و تخصصی مهندسی نفت

زبان عمومی و تخصصی مهندسی نفت

درس زبان انگلیسی که از اون با نام زبان علم یاد می شود در رشته مهندسی نفت بیش از سایر رشته های دانشگاهی مورد نیاز خواهد چرا که صنعت نفت یک صنعت بین الملی است و دانش زبان انگلیسی در آن از اصول بنیادی محسوب می شود. بعلاوه در مباحث دانشگاهی و مطالعاتی نیز در زمینه ارائه مقاله و یادگیری مقالات خارجی و مطالعه کتب اصلی نیاز به یادگیری زبان انگلیسی احساس می شود. همانطور که مطلع هستید در تمامی رشته ها در کنکور سراسری ارشد درس زبان پایه ثابت و همیشه به عنوان اولین باکس در دفترچه سوالات است و بیشتر از سایر دروس سهم دارد یعنی تعداد 30 سوال، که 10 سوال واژگان، 5 سوال گرامر و 15 سوال زبان تخصصی را شامل می شود.

همیشه این ناله از داوطلبان بر می خیزد که سوالات این درس دشوار و هرچند هم که مورد مطالعه واقع شود باز هم نمی توان به انها پاسخ داد ولی واقعیت این است که این افراد نحوه اصولی و درست مطالعه زبان خصوصاً برای کنکور ارشد را فرا نگرفته اند و اگر یک نظر سنجی از تمامی داوطلبان در تمامی رشته ها انجام دهیم خواهیم دید خیلی از داوطلبان این باکس را سفید گذاشته و پاسخی به آن نخواهند داد که بالطبع تاثیر بدی در نمره داوطلبین خواهد داشت.

منابع مطالعات فراوانی در زبان انگلیسی در اختیار داوطلبان قرار دارد که معروف ترین آنها برای واژگان کتاب 1100 ، واژگان تافل و 504 است که می توانند مورد مطالعه قرار گیرند.

در بحث زبان تخصصی نیز چون مطالب پراکنده بسیار زیاد است تنها با تمرین و تسلط بر اصول مطالعه متون و جوابگویی به آنها می توان به مهارت کافی دست پیدا کرد. در این راستا برای راحتی و کم کردن حجم کتب مورد استفاده داوطلبان دپارتمان راهیان نفت کتاب جلد چهارم را تألیف کرده که با بیان واژگان مهم و کاربردی کتب بالا و آموزش گرامر لازم و دهها متن تخصصی (Reading ) و برگزاری کلاس نوین در این درس راه را برای داوطلبین هموار و هموارتر کرده است . امید است که توانسته باشیم گامی در پیشبرد اهداف شما برداشته باشیم.

 

 

زبان تخصصی مهندسی نفت

 

 

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره