صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای مازیار آبدار (رتبه 18 گرایش مهندسی حفاری و بهره برداری 1395)

مصاحیه با رتبه های برتر

- با سلام؛ در ابتدا تشکر میکنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

سلام.مازیار آبدار هستم،متولد اهواز.لیسانس را در رشته مهندسی مکانیک گرایش جامدات در دانشگاه صنعتی مالک اشتر گذرانیده ام و قصد دارم برای کارشناسی ارشد در رشته مهندسی نفت گرایش حفاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه تحصیل نمایم.

2- هدف اصلی شما برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد چه بود و با چه انگیزه ای قدم در این راه نهادید

هدف اصی ام برای تحصیل در مقطع ارشد،کسب یک فرصت شغلی و موقعیت اجتماعی بهتر در آینده بود.

3-چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

راستش من ابتدا قصد نداشتم که کنکور نفت را شرکت کنم.بعد از پایان ترم هشتم دانشگاه،یعنی تابستان ۹۴ شروع کردم به مطالعه دروس مکانیک کردم.در اواسط شهریور، برادرم که بر روی دکل بعنوان زمین شناس کار می کرد،بهم پیشنهاد داد که کنکور ارشد دانشگاه آزاد را در رشته نفت شرکت کنم.ابتدا پذیرفتم ولی بعد از کمی فکر کردن به این نتیجه رسیدم که باید تمرکزم بر روی یک رشته باشد و بعد از کلی تحقیق و پرس و جو رشته نفت رو انتخاب کردم.تصمیم خیلی سختی بود.چون در اون زمان من هیچ آشنایی با دروس نفتی نداشتم و تنها ۴ماه فرصت برای مطالعه منابع نفتی داشتم و از طرفی هم نصف بیشتر دروس مکانیک رو هم برای کنکور  کاملا بسته بودم.ریسک بالایی بود که من قبولش کردم.متاسفانه در کنکور دولتی۹۴ نتیجه مطلوبم حاصل نشدکه با توجه به وقتی که برای مطالعه داشتم منطقی بود و تصمیم گرفتم برای کنکور۹۵ با شرکت در کلاس های راهیان نفت،به خواسته ام برسم.

3-از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

تا ۴ماه اول که درگیر کلاس ها بودم و میانگین روزی ۶ ساعت در روز هایی کهکلاس نبودم مطالعه می کردم.در ماه های بعدی تا نوروز میانگین روزی ۸ساعت مطالعه داشتم و از عید تا کنکور بین ۱۰ الی ۱۲ ساعت مطالعه می کردم.

4-نقش کلاسهای راهیان رو در موفقیت خودتون چگونه ارزیابی می کنید؟به نظر شما اگر در کلاسها شرکت نمی کردید دوباره این رتبه رو کسب می کردید؟

کلاس های راهیان نفت برای منی که از یه رشته دیگه اومده بودم فوق العاده مفید بود و مطالب رو بسیار عمقی و مفهومی به من آموخت. بدون این کلاس ها امکان نداشت این رتبه رو بیارم.

5-داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

برای دروس تخصصی کتب راهیان،برای زمین شناسی کتاب راهیان+جزوه ربانی و برای ریاضی مهندسی و معادلات کتاب محمود کریمی و برای ریاضی عمومی کتاب آقاسی رو پیشنهاد می کنم.

6-نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

آزمون های راهیان نفت از اهمیت زیادی برخوردار هستن.اول اینکه فن آزمون دادن،مدیریت زمان و نقاط ضعف و قوت خود را با آزمون دادن می یابیم.دوم اینکه مطالب نو و جدید را در سوالات آزمون می توان یافت.سوم اینکه سوالات این آزمون ها شباهت زیادی به سوالات کنکور دارن که از این لحاظ کمکبسیاری به داوطلب سر جلسه کنکور می نماید.لذا شرکت در کنکور آزمایشی بسیار ضروری است و به همه دوستان پیشنهادش می کنم.

7-برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

راستش درس چاه آزمایی با اینکه ساده بود، خیلی برام فرار بود و از این لحاظ کمی باش مشکل داشتم.

8-مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

اوایل بهمن۹4بود که کاملا درس زده شده بودم و اصلا تمرکز مطالعه نداشتم.حدود یک هفته مطالعه نداشتم و بعد از اون هم باشگاه بدنسازی رفتم که تا نوروز رفته رفته بهتر شدم.این شرایط برای همه امکان دارد که رخ دهد.به داوطلبان پیشنهاد می کنم که اولا کم کم ساعات مطالعه خود را بالا ببرن و ثانیا حتما تفریح مورد علاقه خود را در برنامه بگنجانندالبته طوری که لطمه به درس خواندن نزند.

9-نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟

خانواده مهمترین حامی و یارم در این مسیر بودنند و همیشه این انگیزه روداشتم که با موفقیت در کنکور جواب زحماتشونو بدم

10-برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

من واقعا به این نتیجه رسیدم که جدا از خوب مطالعه کردن و آزمون دادن  .... و کلا آماده شدن برای کنکور،بخش اعظم آزمون اعتماد به نفس داشتنه.فقط باید دونست که شرایط کنکور چه سخت چه آسان برای همه یکسان است.

11-چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

مهندس میرجردوی و حاجی سیدی و از این دو بزرگوار کمال تشکر را دارم.

12-در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیهای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

پیشنهادم اینه که دست از تلاش برندارند و در مسیر کنکور حتما با تیم راهیان نفت در ارتباط باشن تا انشاءالله نتیجه مطلوب حاصل شود.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

راهیان نفت 

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت

موسسه آموزش عالی آزاد نگاره