صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما

ادامه تحصیل در خارج از کشور:

ادامه تحصیل در خارج از کشور 

 ادامه تحصیل در نفت

هرساله فارغ التحصیلان زیادی در رشته مهندسی نفت، از ایران به قصد ادامه تحصیل (به خصوص در مقطع ارشد و دکتری) راهی دانشگاههای خارج از کشور می‌شوند که در این بین، نمونه‌های موفق و ناموفق زیادی به چشم می‌خورد.

تحصیل در خارج از ایران به دلیل سابقه بالای صنعت نفت در آمریکا و اروپا و وجود دانشگاه‌های معتبر نفت، به خودی خود گزینه‌ی مناسبی است زیرا علاوه بر تحصیل علوم جدید، می‌توان با فناوری‌های روز دنیا آشنا شد. در اینکه تعداد اساتید مهندسی نفت در ایران نسبت به خارج از کشور کمتر هستند، شکی نیست، اما باید دانشجو با یک انتخاب دقیق و روشن از دانشگاه آینده، هدف خود را تعیین کند.

آنچه اهمیت دارد، تنها و تنها هدف دانشجو از ادامه تحصیل در خارج از کشور است... در این راه باید تمامی مسائل، با نگاهی دقیق بررسی شود... دوری از خانواده، بودن در کشوری با فرهنگی متفاوت، هزینه های لازم برای رفتن، جایگاه فرد در کشور بعد از برگشتن، امکان خدمت به کشور و حل مشکلی از صنعت پس از بازگشت با توجه به زمینه کاری در خارج از کشور و ...

از جمله بهترین مسیرهای پیش‌ رو، توجه به کاستی‌های فنی و مهندسی در صنعت نفت ایران است. در واقع، بعد از پیدا کردن مشکل، حال زمان حل آن فرا می‌رسد. باید توجه شود که آیا لزوما این مشکل در خارج از کشور قابل حل است؟ آیا نمیتوان با کمی تلاش و دغدغه، در دانشگاه‌های داخل کشور، تا حد قابل قبولی این مسئله و چالش صنعت را حل کرد. اگر این مشکل در ایران قابل حل است، ادامه تحصیل در ایران بهترین گزینه است. اما در صورت کمبود امکانات و سایر مسائل، رفتن به دانشگاه‌های دیگر گزینه قابل قبولی است. در صورتی که هدف دانشجو تلاش برای ارتقای صنعت نفت کشور باشد، رفتن به دانشگاه‌های دیگر و تحمل تمام سختی ها، هدفی ارزشمند و قابل دستیابی است. این فرد علاوه بر ارتقاء سطح علمی خود، به جامعه و مخصوصا صنعت نفت کشور، کمک بزرگی خواهد کرد.

برای رسیدن به آخرین خانه، یعنی حضور در دانشگاهی معتبر در خارج از کشور، پیمودن مسیری طولانی و پر دغدغه پیش مهندسان نفت است... ثبت نام در آزمون‌های بین المللی زبان، انتخاب دانشگاه مقصد، ترجمه و ارسال مدارک تحصیلی، انتخاب استاد راهنما و موضوع کاری، توصیه نامه استادان، گرفتن ویزا، پاسپورت و ...، تنها بخشی از این مسیر طولانی است.

 

تالار افتخارات راهیان نفت جامعترین و موثرترین منابع مطالعاتی اطلاعات کامل آزمون های آزمایشی ثبت نام آنلاین کلاسها و آزمون های راهیان نفت

آلبوم تصاویر فروشگاه آنلاین کتاب دانلود رایگان جزوات نمایندگی های راهیان نفت در سراسر کشور

کانال رسمی راهیان نفت در تلگرام

 

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت