صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای احمد زنگنه (رتبه 1 گرایش مهندسی اکتشاف1395)

مصاحبه رتبه برتر مهندسی نفت

1- با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

احمد زنگنه، متولد شهرستان ملایر، استان همدان هستم. مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی معدن گرایش اکتشاف دانشگاه دولتی کردستان در شهر سنندج گذرانده ام و برای مقطع کارشناسی ارشد هم گرایش اکتشاف دانشگاه صنعت نفت آبادان را انتخاب نموده ام.

2- چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

من کتب رشته مهندسی نفت (گرایش اکتشاف) را از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت سال 94 با مشاوره استاد میرجردوی تهیه کردم و بلافاصله نیز شروع به مطالعه آنها نمودم.

3- از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

با توجه به اینکه کنکور ارشد سال 95 به اردیبهشت ماه موکول شد و من نیز تقریباً هر روز مطالعه داشتم بطورمیانگین روزی 6 ساعت درس می خوندم و در بازه های مختلف تقریباً زمان مطالعه من ثابت بود. 

4-  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

به نظر بنده برای یک موفقیت خوب بدون تعارف کتاب های راهیان ، بسیار کامل و کنکوری طراحی شده اند و آزمون های راهیان نیز بسیار مفید و کارگشا خواهند بود.

5-  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

شرکت در آزمون های آزمایشی برای کسب یک رتبه خوب بسیار مفید و موثر واقع خواهد شد و توصیه ی من به داوطلبان این است که حتماً در این آزمون ها شرکت کنند چرا که رتبه اکتسابی در این آزمون ها بسیار به رتبه کنکور نزدیک است ، رتبه خود من که دقیقاً یکی شد. 

6-  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

دروس مهندسی نفت برای من یک مقدار در مطالعه وقت گیرتر بودند. در بقیه دروس نیز مشکل خاصی نداشتم.

7- مطمئناً شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی وخستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

به نظر من یک مقدار استراحت و دوری از دروس موثر واقع میشه یا اینکه دروسی که بیشتر براتون جذاب رو بخونید.

8-  نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

بهترین نقش در موفقیت من را خانواده ایفا کردند و شرایط را برای درس خواندن من تا حد توان فراهم کردند.

9 - برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

به نظر من کسی که تلاش خودش رو انجام داده باشه ، هیچ دلیلی برای نگرانی و استرس نداره و فقط باید برخدواند توکل کنه.

10- چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

برادرم در این مسیر بسیار برای من حامی خوبی بود.

11- در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

اول تلاش مستمر خود داوطلب و سپس داشتن منابع مطالعاتی خوب مثل کتاب های راهیان و شرکت در آزمون های آزمایشی برای شناخت نقاط قوت و ضعف خود.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.