صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای امین علی نژاد (رتبه 1 گرایش مهندسی مخزن، حفاری و بهره برداری 1395)

مصاحیه با رتبه های برتر

 

1-با سلام؛ در ابتدا تشکر میکنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید و کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

امین علی نژاد هستم .متولد سال 1372 شهرستان ارومیه. مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی نفت گرایش حفاری دانشکده صنعت نفت اهواز بودم. دانشگاه صنعتی شریف گرایش بهره برداری را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده ام.

2- چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

سطح اولیه خوبی داشتم چون درس ها را در طول دوره کارشناسی با دقت زیادی می خواندم با این حال از همان اوایل تیر مطالعه ی جدی برای کنکور را شروع کردم.

3- از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

نمیشه اینطور تقسیم بندی کرد که در فلان بازه ی زمانی حتما باید فلان درس تمام شود در طول تابستان تمام سعی ام بر این بود که درس هایی که تا ترم شش خوانده بودیم رو جمع بندی کنم که خوشبختانه موفق هم شدم. در طول تابستان روزانه8 ساعت در طول ترم 10 ساعت و از عید میزان مطالعه ام به 12-13ساعت افزایش پیدا کرد.

4- امسال شما در هر دو گرایش حفاری و مخزن رتبه یک را کسب کرده اید ؟چطور برنامه ریزی در وقت انجام دادید که در هر دو گرایش موفق به پاسخگویی شدید؟ و هدف شما از اینکه دو گرایش را جواب دادید چه بود ؟ آیا صرفا ً جهت کسب رتبه ؟

تمرکز اصلی من بر روی رشته حفاری بود چون علاقه ام هم به این رشته بیشتر است ولی یکبار تو آزمون های راهیان خواستم تست های گرایش های دیگه رو هم بزنم بعد از اعلام نتایج رتبه هام تو گرایش های دیگه هم خوب شد فهمیدم که کار چندان سختی هم  نیست سر جلسه کنکور هم بعد از اینکه تست های گرایش حفاری رو تموم کردم حدودا نیم ساعت وقت داشتم و تو این نیم ساعت تست های اختصاصی مخزن و چند تا ازتست های ریاضی که مونده بود رو زدم.

5-  داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند، خصوصاً که تعدادی از طراحان نیز تغییر کرده اند ؟

کنکور ارشد برخلاف کنکور کارشناسی بیشتر جزوه محور می باشد تا کتاب محور. پس سعی کنید جزوه های اساتید رو حتما بخوانید ولی درک بعضی جزوه هایی که خودتان سر کلاس استاد نبوده اید سخت خواهد بود برای این شرایط هم کتاب های راهیان واقعاً خوب هستند. مخصوصا کتاب مخزن 1 راهیان خیلی خوب بود بهتر از جزوه دکتر هلالی زاده بود.

6-  نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

شرکت در آزمون های آزمایشی به نحوی دانشجو را در شرایط کنکور قرار میدهد گرچه دقیقا نمیتواند شرایط کنکور را مهیا کند. بله.  رتبه کنکورم نزدیک به رتبه ام در آزمون ها بود. دانشجویان سعی کنند در تمامی مراحل آزمون ها شرکت کنند اگر هم به هر دلیلی امکان شرکت در تمامی مراحل را نداشتند شرکت  در آزمون های جامع موسسات خالی از لطف نیست.

7-  برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

دروس زمین شناسی که برای اکثر داوطلبین مشکل ساز است .البته من مطالعه این دروس را از 20 روز مانده به عید شروع کردم و پیشرفت خوبی هم داشتم. و نتیجه بدی هم نگرفتم گرچه می توانست خیلی بهتر از این بشود.

8- مطمئنا شما هم روزهایی در فرصت مطالعاتی داشته اید  که فشار کنکور باعث احساس دلسردی و خستگی شما شده است و شاید انگیزه ی خود را از دست داده باشید، در این موقعیت چه می کردید؟ و به نظر شما بهترین واکنش در اینجور مواقع چیست ؟

مسلما در هر کاری یک سری مشکلات در راه رسیدن به هدف وجوددارد که ممکن است انسان را ناامید کند در این مواقع بهترین کار توکل بر خدا و فکر کردن به سرانجام کار است تا به هدف مطلوب خود برسیم.

9-  نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان در موفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

خانواده و دوستان در این مسیر خیلی یاریگر بودند ودر مواقعی که ناامیدی به سراغم میاد هدفی که داشتم را به من گوشزدمی کردندو مرا دلداری می دادند.دانشگاه نیز بالطبع تاثیر کمی ندارد قرار گرفتن در یک محیط رقابتی که نیازمند تلاش زیاد برای موفقیت است مشوق من بود.

10-  برای حاضر شدن در سرجلسه کنکور و حفظ آرامش و تمرکز چه پیشنهادی برای داوطلبین دارید؟

در زمان حضور در سرجلسه کنکور دیگر تمامی تلاشهایتان را کرده اید حال با توکل بر خدا و آرامش خاطر دانسته هایتان را بیازمایید انشاالله که نتیجه مطلوب را خواهید گرفت.

11- چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

خانواده و دوستان

12- در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

به هدفی که دارید فکر کنید مسلما نتیجه زحماتی که کشیده اید را خواهید دید.

 با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.