صفحه اصلی
مهندسی نفت
کنکور ارشد
کلاسها و ویدیوهای آموزشی
آزمون‌ها
مشاوره
جوایز
سؤالات رایج
کتب
دانلود رایگان
سبد خرید
تماس با ما
   مصاحبه اختصاصی با جناب آقای صادق داهیم (رتبه 1 مهندسی مخازن هیدروکربوری 1394)

رتبه های برتر آزمون های راهیان نفت

 

1. با سلام؛ در ابتدا تشکر می‌کنیم به خاطر وقتی که برای مصاحبه اختصاص دادید. کمی خود را معرفی کنید. متولد چه شهری هستید؟ بفرمایید مقطع کارشناسی را در چه رشته و دانشگاهی گذراندید وکدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟

با سلام. صادق داهیم هستم، از اشنویه .کارشناسی ام را در رشته مهندسی نفت دانشگاه تهران گذراندم و ان شاء الله کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی مخازن دانشگاه صنعتی شریف خواهم بود.

2. چه زمانی دقیقا برای مطالعه ویژه کنکور ارشد مهندسی نفت استارت زدید؟ چه سطح علمی اولیه ای داشتید؟ کمی توضیح دهید.

اگه دقیق بخوام بگم روز 4 تیر 93 شروع کردم. پایه تقریبا خوبی در درسهای تخصصی داشتم که بیشتر بخاطر علاقم به مهندسی نفت بود.

3. از روزی که درس خواندن را شروع کردید را تا روز کنکور ، به بازه های 2 ماهه تبدیل کنید و بگویید در هر بازه روزانه چقدر درس می خواندید؟

ماه اول درس خوندن مصادف بود با ماه رمضان ، که برخلاف اکثریت بیشترین ساعت مطالعم در تابستون در این ماه بود که روزی میانگین 8 ساعت میخوندم. دو ماه دیگه ی تابستون ساعت مطالعم کم شد و به 5 ساعت در روز رسید. مهر تا یک ماه مونده به کنکور میانگین 7 ساعت ، ولی خب در این بازه کلاسهای درس و مسائل مربوط به اونا باعث کم بودن ساعت مطالعه میشد. یک ماه آخری اگه اشتباه نکنم روزی 10 ساعت بود.

4. قبول شدن در مقطع کارشناسی با قبولی درکارشناسی ارشد چه تفاوتی دارد؟

بنظرم قبولی در کنکور کارشناسی ساده تر از کنکور ارشده. کنکور کارشناسی در جامعه آماری خیلی بالا برگزار میشد و ما بدنبال یک رتبه در یک بازه بزرگ بودیم. مثلا هدفمون یک رتبه در بازه 100 تا 200 بود ، ولی در کنکور ارشد برای قبول شدن در یک دانشگاه خوب مثلا صنعتی شریف باید به فکر رتبه زیر 5 باشیم ، که رسیدن بهش کار سختیه.

5. داوطلبان امسال برای موفقیت در کنکور بر روی چه منابع مطالعاتی، جزوات و کتابهایی تمرکز کنند؟

واسه هر درسی جزوه و کتاب مشخصی داریم ، که خوندن این کتابا واسه کنکور توصیه نمیشه ، در کتابای راهیان این جزوه ها و کتابا کاملا کنکوری آورده شدن و بنظرم واسه یه رتبه ی خوب کافین.

6. نظر شما در ارتباط با اهمیت کنکورهای آزمایشی چیست؟ ایا شرکت در آزمون های آزمایشی اصلأ ضروری است؟ آیا خود شما در آزمون های آزمایشی مؤسسات شرکت کردید؟ آیا رتبه آزمون های آزمایشی شما نزدیک به رتبه واقعی شما در کنکور اصلی ارشد مهندسی نفت بود؟ چه توصیه ای در این ارتباط برای دانشجویان امسال دارید؟

هر داوطلب کنکوری که هدفش رتبه خوب باشه ، مطمئننا باید در آزمونای آزمایشی شرکت کنه . آزمون آزمایشی بهترین راه برای رسیدن به یک زمانبندی و برنامه مناسب برای سر جلسه کنکوره، خودم در آزمونای راهیان نفت شرکت میکردم و بنظرم استاندارد خوبی دارن.

7. برگردیم به نحوه مطالعات شما برای کنکور ارشد، آیا درس خاصی بود که تا روز کنکور شما را اذیت کند؟ و آیا در درس خاصی ضعف داشتید؟ اگر داشتید با آن چه کردید؟

درس مکانیک سیالات دوفازی خیلی برام سخت بود چون کاملا حفظی بود ، جالبه بدونید که من روز قبل کنکور دو بار خلاصه های این درس رو خوندم.

8. روزهایی که فشار کنکور به اندازه‌ای بود که واقعا احساس می کردید که دیگر نمی توانید، چه می کردید؟

هیچوقت حس ناامیدی نداشتم ، چون باید به هدفم میرسیدم.

9. نقش خانواده ، دانشگاه محل تحصیل و دوستان درموفقیت شما چقدر موثر بود؟ 

نقش حمایت و دلگرمی خانواده غیر قابل انکاره و اگه حمایتهای اونا نبود مطمئنا همچین موفقیتی حاصل نمیشد. بعد از خانواده اولین کسی که ازش تشکر کردم دکتر بهزاد رستمی بود ، چون پایه مهندسی نفت خودم رو مدیون ایشون و سایر اساتید دانشگاه ام.

ورودی ما حدود 10 نفر واسه کنکور میخوندیم که همه ما توی یک کتابخونه بودیم و همدیگه رو کمک میکردیم و خوشبختانه همه ی اون چند نفر تک رقمی شدند. بنظرم وجود این جوهای دوستانه برای موفقیت خوبه.

10. آیا روز شروع درس خواندن برای کنکور رتبه ای را برای خود متصور بودید؟ آیا روز قبل از کنکور فکر می کردید که چه رتبه ای کسب می کنید؟

هدفم دانشگاه شریف و دانشگاه تهران بود ، یعنی برای رتبه ی زیر 10 تلاش میکردم. روز کنکور برای رتبه یک رفتم ولی بعد کنکور به همون رتبه زیر 10 رضایت دادم!

11. چه کسی در مسیر کنکور شما بیشترین تاثیر را روی شما داشت؟

بهروز آذین پور رتبه 2 حفاری ، رفیق همیشه همراه .

12. چرا دعوت به همکاری با دپارتمان تخصصی راهیان نفت را در تألیف و طراحی سؤالات آزمون های آزمایشی را پذیرفتید؟ از طراحی و تألیف این منابع جدید چه انگیزه و هدفی دارید؟

دوست دارم هر دانشجوی با انگیزه که میخواد برای هدفش تلاش کنه ، به بهترین منابع دسترسی داشته باشه و بدون توجه به پایه علمی بتونه خودشو واسه ماراتن کنکور آماده کنه.

13. در پایان، به عنوان یک فرد موفق در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی کشور، چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت دارید؟

 با هدف درس بخونید و بدونید هرکسی تلاش کنه به هدفش میرسه از هر شهر و دانشگاهی که باشه

با تشکر از حسن همکاری و صداقت شما در پاسخگویی به سؤالات ما. آرزومندیم در تمامی مراحل زندگی سالم، صادق و موفق باشید.

 

راهیان نفت

راهیان نفت

اولین دپارتمان تخصصی و جامع مهندسی نفت